شناسهٔ خبر: 32413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان اصفهان مطرح شد:

سنجیدن استان اصفهان با شاخص‌های نسبی/ تلاش برای رفع مشکلات حوزه حمل‌ونقل ریلی اصفهان

جلسه استان اصفهان در راستای اقتصاد مقاومتی و اهداف تعیین شده توسط وزارت راه و شهرسازی پروژه‌ها را با برش استانی تطبیق و پروژه‌های پیشنهادی را ارائه نموده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان اصفهان که به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بحث و تبادل‌نظر شد.

در این نشست که با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل راه‌آهن، مدیرکل هواشناسی، مدیرکل فرودگاه‌های استان و مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید استان برگزار شد در خصوص طرح جامع توسعه راه‌های استان، سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (its) و چگونگی کاهش خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای با حضور مشاوران طرح گفت‌وگو و تصمیماتی در جهت ارائه اطلاعات تکمیلی به مشاوران اتخاذ شد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن استان با اشاره به اهداف وزارت راه و شهرسازی در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: وزارت راه و شهرسازی دارای دو هدف دستیابی به جایگاه مناسب در شبکه بازار حمل‌ونقل بین‌المللی و افزایش بهره‌وری انرژی در بخش حمل‌ونقل و ساختمان و شهرسازی است.

وی از جمله سیاست‌های بخش  دوم را کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در جابجایی کالا و مسافر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی با هدف کاهش مصرف انرژی و تأکید بر رعایت مقررات ملی ساختمان و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و گفت: بر این اساس پروژه‌ها با برش استانی تطبیق و پروژه‌های پیشنهادی نیز ارائه گردیده است.

غلامی نگاه به استان اصفهان را یک نگاه برخوردار دانست و گفت: متأسفانه در بحث حمل‌ونقل نیز نگاه به استان یک نگاه برخوردار است در حالی که چنانچه  آمار ارائه شده را با شاخص‌های نسبی بسنجیم استان اصفهان رتبه‌های بسیار پایینی در سراسر کشور را کسب می‌کند که نیاز به تغییر دیدگاه در این زمینه را دارد.

حسن ماسوری مدیرکل راه‌آهن استان نیز در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در آینده در استان اصفهان مشکلی در حوزه حمل‌ونقل ریلی وجود نخواهد داشت و با افتتاح دوخطه میبد به زرین‌شهر و انجام کلنگ میبد به محمدیه و فعال نمودن اصفهان به اهواز مشکلات ریلی مرتفع، ضمن آنکه در جهت نوسازی ناوگان ریلی نیز اقداماتی انجام گرفته است.

داریوش امانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این زمینه گفت: به لحاظ داشتن دوربین‌های ثبت تخلف رتبه سوم، دستگاه‌های تردد شمار رتبه دوم و در بحث دوربین‌های نظارت تصویری رتبه دوم کشور را داریم که در حال اضافه نمودن تعداد ۵۶ دوربین به این سیستم هستیم.

وی افزود: بیشترین فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بار در اصفهان و تبریز است که با ارائه تسهیلات با سقف آزاد درصدد رفع این معضل هستیم.

نظر شما