شناسهٔ خبر: 32480 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس شورای اسلامی:

لزوم توسعه زیرساخت‌های ریلی برای دستیابی به توسعه پایدار

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس كمیسیون عمران مجلس شوراس اسلامی تاكید كرد: اگر به دنبال رشد و توسعه پایدار باشیم حتماً باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی را بیش‌ازپیش توسعه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمدرضا رضایی كوچی با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل ریلی و تأثیر آن بر اقتصاد کشور عنوان كرد: حمل‌ونقل ریلی زیربنای اقتصادی هر كشور است. بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و افق ۱۴۰۴ باید سهم حمل‌ونقل ریلی افزایش یابد و برای رسیدن به این اهداف توسعه مشاركت و جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته برنامه‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی در بخش ناوگان و زیربنایی تدوین‌شده و در این برنامه مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌های خارجی و بخش خصوصی به‌طور دقیق انجام‌شده ولی نیاز به جذب بیشتر سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

نماینده مردم جهرم اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل ریلی یكی از برنامه‌های اصلی دولت است كه بر آن تأكید دارد. از طرف دیگر دولت منابع لازم برای سرمایه‌گذاری را ندارد و به همین دلیل جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه‌های خارجی در این بخش را مدنظر قرار داده است. 

وی خاطرنشان كرد: اگر به دنبال رشد و توسعه پایدار باشیم حتماً باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی را بیش‌ازپیش توسعه دهیم زیرا سرمایه گذری در این بخش و توسعه آن به نفع كشور در حمل بار و مسافر است.

رضایی کوچی یادآور شد: با توجه به مزیت‌های منحصربه‌فرد و مطلق حمل‌ونقل ریلی نسبت به سایر حوزه‌های حمل‌ونقلی، این مدل از حمل‌ونقل به‌عنوان استراتژی حمل‌ونقل در دستور كار و اولویت قرار دارد.

نظر شما