شناسهٔ خبر: 32529 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام سازمان هواپیمایی‌کشوری:

خرید هواپیماها،گشایش دسترسی به بازار خریدتجهیزات است/ تلاش ایران برای عضویت درشورای عالی ایکائو

آرش خدایی قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری از تهیه سند چشم‌اندازی با رویکرد توسعه‌ای برای صنعت هوانوردی خبرداده است و با اشاره به خریدهای ایران از ایرباس و بوئینگ،گفت: موافقت‌نامه خرید هواپیماها تنها یک گشایش اقتصادی نیست، بلکه گشایش دسترسی ما به بازار برای تهیه تجهیزات ضروری‌مان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی آرش خدایی، قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری، گفته است: ازآنجایی‌که چالش آتی صنعت هوانوردی را توسعه می‌دانیم، سند چشم‌اندازی تهیه‌کرده‌ایم که رویکرد آن بیشتر توسعه‌ای است.

وی بابیان اینکه صنعت هوانوردی تابعی از شرایط اقتصادی کشور است، افزود:موافقت‌نامه خرید هواپیماها تنها یک گشایش اقتصادی نیست، بلکه گشایش دسترسی ما به بازار برای تهیه تجهیزات ضروری‌مان است.

خدایی با اشاره به خرید فلایت چک  و عملیات موفق آن در فرودگاه‌های کشور، تصریح کرد: از بیرون که نگاه می‌کنم، به نظرم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در مسیر گام‌های کلیدی برداشته‌شده در صنعت هوانوردی حرکت می‌کند.

خدایی هم‌چنین خبر داده است که در جهت نظارت بر عملکرد مدیران، در حال برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی برنامه "مدیریت تداخل منافع" در سازمان هواپیمایی هستیم  تا تأثیر منافع افراد بر تصمیم‌گیری‌ها و عملکردشان را کنترل و کاهش دهیم.

وی با اعلام اینکه پیش‌تر در سازمان هواپیمایی کشوری دفتری به نام آموزش و پژوهش وجود داشته است گفت: از من خواستند تا این دفتر را برای انجام مطالعات اثربخش توسعه دهم، بنابراین، طی اقداماتی این دفتر به «مطالعات و تضمین کیفیت» تبدیل شد.

قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری هم‌چنین خبر داد که با همکاری وزارت خارجه اقداماتی را شروع کرده‌ایم که در جلسه مجمع عمومی، عضو شورای عالی ایکائو شویم تا بتوانیم اثربخشی بیشتری داشته باشیم و گفته است: ایکائو محل خوبی برای ارتباطات، راهکارهای جهانی، یادگیری راه‌های آزموده شده توسط دیگران و در لایه‌هایی؛ سنگ محک است.

نظر شما