شناسهٔ خبر: 32606 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی ۹ماه سال جاری صورت گرفت:

رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت مدنی در تسهیلات پرداختی بانک مسکن/ تقویت طرف عرضه و حمایت از انبوه‌سازان در دستور کار

بانک مسکن بانک مسکن از رشد ۱۰۰درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش مشارکت مدنی طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، طی ۹ ماهه امسال میزان ۴۶هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده است.

براساس این گزارش، تسهیلات مشارکت بانک‌مسکن در دوره این گزارش از نظر تعداد با رشد ۵۸ درصدی روبرو شد به طوری که در طی این مدت ۹۲هزار و ۴۱۹ واحد مسکونی از تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن بهره‌مند شده‌اند.

بانک مسکن برای سهولت شرایط پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی از محل حساب جاری به منظور تقویت بازارعرضه مسکن و مساعدت به انبوه سازان و فعالان حوزه مسکن و ساختمان، حذف شرط رسوب حساب جاری برای متقاضیان تسهیلات مشارکت و افزایش سقف تسهیلات مشارکت به ارقام یکهزار و ۱۰۰، یکهزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریال به ترتیب برای ساخت به روش سنتی، صنعتی و فناوری های نوین را در دستور کار خود قرارداده است.

گفتنی است، مدیرعامل بانک‌مسکن، شهریور ماه امسال اعلام کرد: ۵۰۲ هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن مهر در سطح کشور توسط این بانک قرارداد امضا شده که تاکنون ۴۷۰ هزار میلیارد ریال آن به این پروژه ها پرداخت شده است.

وی افزود: دو میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده که تاکنون یک میلیون و ۶۸۲ هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده است./

نظر شما