شناسهٔ خبر: 3264 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری خبرداد:

آغاز فروش بلیت سفرهای هوایی نوروز ۹۴ از بهمن/ محدودیت فروش بلیت‌های چارتر در ایام نوروز

هواپيماي بوئینگ  747 ایران ایر رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در اولین جلسه ساماندهی سفرهای نوروزی امسال گفت: فروش بلیت سفرهای نوروز ۹۴ به صورت همزمان از اوایل بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، علیرضا جهانگیریان در اولین جلسه ستاد نوروزی كه با حضور نمایندگان شركت‌های هواپیمایی برگزار شد، اولویت مهم سازمان هواپیمایی كشوری به عنوان نهاد حاكمیت در صنعت هوانوردی را رضایتمندی مصرف كننده نهایی و سپس حمایت از ایرلاین عنوان كرد.

وی تشكیل اولین جلسه ستاد نوروزی و اعلام سیاست‌‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای انجام سفرهای نوروزی را آغاز برنامه‌های نوروز ۹۴ دانست و از شركت‌های هواپیمایی خواستار شد فروش بلیت و انجام پروازها را با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورت هماهنگ و منظم مدیریت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری خواستار ایجاد نظم در بازار حمل و نقل هوایی شد و گفت: برای تحقق این مهم در پروازهای نوروزی امسال برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

جهانگیریان خاطرنشان كرد: در نظر داریم مجوز پروازهای فوق‌العاده بین‌المللی را به موقع صادر كنیم و شركت‌های هواپیمایی نیز موظفند میان پروازهای بین المللی و داخلی تناسب و تعادل برقرار كرده و ابتدا پروازهای داخلی را به طور كامل پوشش دهند.

وی از شركت‌های هواپیمایی خواستار شفاف كردن سیستم فروش بلیت و همچنین اختصاص بخشی از فروش بلیت به صورت اینترنتی شد.

اختصاص درصد محدودی به ظرفیت چارتری در نوروز ۹۴

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، با بیان اینكه نظارت‌های سازمان هواپیمایی كشوری نسبت به گذشته دقیق‌تر شده است از شركت‌های هواپیمایی درخواست کرد با ارائه خدمات مناسب به مردم و پیش بینی و پیشگیری از مشكلات احتمالی در روند عملیات پروازی، عملیات نوروز ۹۴ را با موفقیت به انجام برسانند.

جهانگیریان تصریح كرد: در اولین گام مردم با خرید بلیت با صنعت هوانوردی ارتباط برقرار می‌كنند به همین منظور چنانچه در این بخش موفق عمل كرده و رضایت مسافر تامین شود در واقع ۵۰ درصد اعتماد مسافران جلب می شود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز ۹۴ تنها درصد محدودی به ظرفیت چارتری شركت‌های هواپیمایی البته مشروط به نظارت سازمان هواپیمایی كشوری اختصاص خواهد یافت و این بدان معنا نیست كه شركت‌ها می‌توانند به اسم چارتر بلیت را به قیمت بالاتر بفروشند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در ادامه اصلاح آئین نامه تاسیس و فعالیت شركت‌های هواپیمایی، ساماندهی و تسهیل ورود ناوگان هوایی جدید و همچنین تدوین آیین نامه حقوق مسافر را از عمده‌ترین اقدامات صورت گرفته سازمان هواپیمایی كشوری عنوان كرد و گفت: این اقدامات توسط سازمان هواپیمایی كشوری در چارچوب تدوین مقررات انجام داده است.

جهانگیریان افزود: براساس قانون سازمان هواپیمایی كشوری و مصوبه هیئت وزیران آیین نامه حقوق مسافر تدوین و كلیات آن در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی به تصویب رسیده است./

نظر شما