شناسهٔ خبر: 32679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

تصویب طرح جامع شهر انبارالوم در شمال گلستان

عيسی مهری مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح جامع شهر انبارالوم خبر داد و گفت: این طرح طی جلسه‌ای به تاریخ ۲۲ آذرماه سال ۹۵ و در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، عیسی مهری در گفت‌وگوی خبری با پایگاه اطلاع‌رسانی دستگاه اجرایی متبوع گفت: شهر انبارالوم از شهرهای شمالی شهرستان آق‌قلا در شمال این نگارستان ایران است که توانسته برای اولین بار طرحی جامع را برای توسعه شهری مناطق مختلف خود در افق ۱۴۰۵ که از اهداف کلان توسعه اقتصادی اجتماعی استان است به تصویب برساند.

به گفته وی، تهیه طرح‌های کالبدی از جمله طرح جامع و تفصیلی یکی از وظایف ادارات کل راه و شهرسازی در سراسر کشور است که در آن؛ برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه‌های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر را برای مدت ۱۰ سال مشخص می‌کند.

مهری ادامه داد: این طرح‌ها پس از تدوین از ابلاغ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و استانداری؛ به عنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت‌وسازهای شهری و حریم شهرها در دستور کار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان در پایان از تلاش‌های اداره طرح‌های کالبدی این اداره کل به‌منظور پیگیری برای تهیه طرح‌های جامع قدردانی کرد.

آق‌قلا از شهرستان‌های شمالی گلستان است و شهر انبارالوم، مرکز بخش وشمگیر دهستان مزرعه شمالی آن، محسوب می‌شود و با گرگان مرکز استان ۵۰ کیلومتر فاصله دارد و ساکنین آن اهل تسنن بوده و به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.

بر اساس منابع مستند، شهر انبارالوم طبق مصوبه هیئت‌وزیران به تاریخ اول مهرماه سال ۱۳۸۰ از روستا به شهر ارتقاء یافت.

نظر شما