شناسهٔ خبر: 32693 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد:

ترابری ۱۰ میلیون نفر سفر و جابجایی ۴/۷ میلیون تن کالا در بنادر قشم/ جابجایی بیش از هزار نفر در مسیر دریایی خصب- قشم

بندر قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۴/۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری بیش از ۱۰ میلیون نفر سفر طی نه‌ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی طی نشستی به بیان گزارش عملکرد بنادر قشم در بخش‌های کالا و مسافر طی نه ماه نخست سال ۹۵ پرداخت و گفت: طی این مدت، ۴ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۱۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۳۰ تن مربوط به مواد غیرنفتی و ۸۲ هزار و ۱۸۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات بیش از ۱۳۰ هزار تن کالا

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی ۱۳۲ هزار و ۲۸۴ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره از آغاز امسال تا ابتدای دی‌ماه جاری، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۷۲ هزار و ۶۶۲ تن کالای صادراتی و ۵۹ هزار و ۶۶۲ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شده است.

موسوی عمده این محموله‌های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.

وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۶۱۰ تن اعلام کرد.

جابجایی بیش از یک هزار نفر در مسیر دریایی خصب- قشم

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ترابری ۱۰ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۶۸۳ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

وی به عملکرد خط مسافری بین‌المللی خصب- قشم نیز اشاره کرد و افزود: با گذشت پنج ماه از راه‌اندازی این خط، یک هزار و ۱۳ نفر مسافر در این مسیر دریایی جابجا شده‌اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۸۲ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

تخلیه و بارگیری ۶۱۰۰ TEU کانتینر

این مقام مسئول از تخلیه و بارگیری ۶ هزار و ۱۰۶ TEU کانتینر در نه‌ماهه امسال در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

تردد بیش از ۲۰۲ هزار فروند شناور

موسوی در همین رابطه بیان کرد: طی نه‌ماهه نخست امسال، تردد ۲۰۲ هزار و ۴۸۸ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۱۰۸ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: از این تعداد، ۱۳۳ هزار و ۱۵۸ فروند شناور باری و ۶۹ هزار و ۳۳۰ فروند شناور مسافری بوده است.

نظر شما