شناسهٔ خبر: 32695 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی اقدامات پسابرجامی حوزه بنادر را تشریح کرد:

سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۱۰هزار میلیارد تومانی در پس‌کرانه‌های کشور/ نوسازی سیستم امداد و نجات سازمان بنادر برای نخستین‌بار/ ورود ۱۸ لاینر به بنادر ایران پس از برجام

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در تشریح چند اقدام پسابرجامی وزارت راه و شهرسازی در حوزه بنادر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی در پس‌كرانه‌ها گفت: پس از برجام توانستیم ١٨ لاینر بین‌المللی را به بندر شهید رجایی بیاوریم و برای نخستین‌بار در بعد از انقلاب سیستم امداد و نجات سازمان بنادر را نوسازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در پس‌كرانه‌ها به رقمی در حدود ده هزار میلیارد تومان رسیده است كه ٨٥درصد آن متعلق به دوره مدیریت وی است گفت: در بنادر کشور عملكرد مناسبی داشتیم به طوری که مثلا در بندر چابهار، سال‌های سال دنبال این بودیم كه سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شود كه سرانجام این حركت اتفاق افتاد.

وی افزود: با وجود خشكسالی منابع مالی توانستیم ۴۰۳ میلیون دلار منابع از طریق بخش خصوصی جذب كنیم. همچنین هندی‌ها ١٥٠ میلیون دلار در این بندر سرمایه‌گذاری می‌كنند.

آخوندی ادامه داد: در مدت یاد شده توانستیم ١٨ لاینر بین‌المللی به بندر شهید رجایی بیاوریم. همچنین توانسته‌ایم حمل و نقل تركیبی را در بنادر پیاده‌سازی كنیم. به گونه‌ای كه هم‌اكنون در بخش ریلی و ورود بار توسط ریل به بندرشهید رجایی، سهم ریل از ٧ درصد به ١٥ درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۳ میلیون دلار قبل از برجام سرمایه‌گذاری انجام شده و ١٥٠ میلیون دلار هم هندی‌ها بعد از برجام سرمایه‌گذاری كردند. سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی مربوط به سه سال گذشته است و در سال‌های مختلف انجام شده است. ٣٦٠٠ میلیارد تومان تنها در آذر سال جاری طی توافقنامه بندری امضا كردیم كه می‌توانیم ادعا كنیم در بنادر ما تجربه كم سابقه‌ای وجود دارد.

همچنین در بندر شهید رجایی در فاز یك و دو برای جلب بخش خصوصی مناقصاتی برگزار شده است. در تجهیز فاز دوم شهید رجایی نیز موفق شدیم ١١٧ میلیون یورو خرید خارجی كنیم. همچنین برای سیستم امداد و نجات سازمان بنادر برای نخستین‌بار در بعد از انقلاب در حال نوسازی هستیم.

نظر شما