شناسهٔ خبر: 32722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران:

افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی تهران/ دوربین‌های کنترل سرعت و تردد شمار بیشتر می‌شود/ تلاش برای تداوم کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان

مجيد رضا نصرالله نژاد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی استان در پاییز امسال نسبت به سه ماه سوم سال گذشته خبر داد.

مجیدرضا نصرالله نژاد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: پاییز سال گذشته شش میلیون و ۶۹۸ هزار تن کالا در محورهای مواصلاتی استان تهران جابه‌جا شد که امسال با ۱۱ درصد افزایش به هفت میلیون و ۴۳۱ هزار تن رسید.

نصرالله نژاد با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در محورهای استان تهران جابه‌جا شده‌اند، افزود: شهر تهران دارای ۴ پایانه مسافربری و ۴ پایانه در شهر‌های اسلام‌شهر، بهارستان و ورامین و نیز ۹۰ شرکت مسافربری است.

وی همچنین گفت: در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان و رسیدن از ۲۱۲ به ۱۹۲ نفر روبه رو شدیم و به همین دلیل تلاش داریم این روند را حفظ کرده و تعداد تلفات را پایین بیاوریم.

نصرالله نژاد گفت در این زمینه اکنون ۱۶ دوربین نظارت تصویری، ۷۵ دستگاه دوربین کنترل سرعت، ۹۰ دستگاه ترددشمار و ۱۲ تابلوی پیام‌نمای تصویری درمحورهای استان فعال است که تا پایان امسال ۱۵ دوربین کنترل سرعت و ۱۰ ترددشمار جدید نصب و فعال می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران همچنین تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی فعال درمحورهای استان را ۳۴ باب اعلام کرد و گفت: ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی جدید درحال ساخت داریم و مجوز احداث ۴۴ مجتمع دیگر نیز صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای تک واحدی در۱۰۰ متری حریم راه‌ها ممنوع است، افزود: افزایش مجتمع های خدماتی رفاهی در بالابردن سطح ایمنی راه‌ها نقش موثری دارد.

از ۲۸۵۰ کیلومتر راه در سطح استان تهران، ۹۹۰ کیلومتر شامل آزادراه، بزرگراه و راه اصلی  و ۱۸۶۰ کیلومتر راه‌های روستایی است.

نظر شما