شناسهٔ خبر: 32725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عزیزالله مهدیان:

نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان امسال/ بهسازی واحدهای مسکونی روستایی تا پایان برنامه هفتم توسعه

عزیز الله مهدیان‬‎ معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی آسیب پذیر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی آسیب پذیر تا پایان امسال خبر داد و با بیان اینکه دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب پذیر در روستاهای کشور وجود دارد، گفت: تمام واحدهای مسکونی روستایی تا پایان برنامه هفتم توسعه، نوسازی و بهسازی خواهد شد.

مهدیان در حاشیه دیدار با استاندار سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون تسهیلات بهسازی۲۰۰ هزار واحد روستایی به هفت بانک عامل برای پرداخت ابلاغ شده که سه بانک مسکن، صادرات و رفاه تسهیلات استانی را توزیع کرده اند و بقیه در حال انجام است و بنا بر گزارش‌های رسیده، تسهیلات در همه استان‌ها در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از سه هزار نفر تسهیلات مربوط به این بخش را دریافت کردند، اظهار داشت: تا پایان سال ۹۵ بقیه واحدها نیز از این تسهیلات برخوردار و می‌توانند نسبت به نوسازی و بازسازی واحدهای خود اقدام کنند.

مهدیان با بیان اینکه سقف تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بین ۱۸ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصداست، تصریح کرد: به همین منظور به واحدهایی که تخریب و بازسازی می شود ۲۰ میلیون تومان و به واحدهایی هم که روز زمین احداث شود ۱۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این که طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی از سال ۸۴ در برنامه این بنیاد قرار گرفته است، افزود : تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در روستاها نوسازی و مقاوم سازی شده است.

مهدیان تاکید کرد : خوشبختانه دولت یازدهم اعتبارات لازم و خوبی را برای بازسازی واحدهای مسکونی حادثه دیده اختصاص داده و برای رفاه حال مردم به سرعت بخشی آن نیز تأکید دارد.

وی اضافه کرد : رونق اشتغال، عمران روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان از مهم ترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی، بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی است.

تاکنون در استان سمنان ۱۶ هزار واحد روستایی بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی ۹ هزار واحد دیگر در دست برنامه است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام (ره)، به منظور تأمین مسکن محرومان و نیز متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و مناطق جنگی تشکیل شد.

نظر شما