شناسهٔ خبر: 3274 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسعدی‌سامانی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

«آیین نامه حقوق مسافر» در جلسه آینده شورایعالی هواپیمایی نهایی می‌شود/ پیشنهاد اصلاح دستورالعمل تاسیس شرکت‌ هواپیمایی

پرواز گردشگران خارجی با بوئینگ ۷۴۷ اس‌پی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه آیین نامه حقوق مسافر شنبه هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در شورایعالی هواپیمایی بررسی شد گفت: قرار شد این آیین نامه در جلسه آینده شورا نهایی شود.

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت بررسی آیین نامه حقوق مسافر گفت: این آیین نامه شنبه هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی هواپیمایی بررسی شد.

وی افزود: اعضای شورای شورای عالی هواپیمایی نظرات خود را درباره حقوق مسافران مطرح کردند و تقریبا نتایجی به دست آمد اما قرار شد در جلسه آینده شورا آیین نامه حقوق مسافر نهایی شود.

 اسعدی‌سامانی گفت: بر اساس آیین نامه حقوق مسافر، تکالیف ایرلاین‌ها در ارتباط با مسافران و اقداماتی که باید در زمان بروز تاخیر پروازها برای مسافران انجام دهند مشخص شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره وضعیت سرمایه و ناوگان شرکت‌های هواپیمایی نسبت به «دستورالعمل تاسیس و فعالیت های شرکت های هواپیمایی» که اخیرا از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها ابلاغ شده گفت: ایرلاین هایی که در حال حاضر فعالیت می کنند سرمایه اولیه را برای ادامه فعالیت خود دارند اما بر اساس این دستورالعمل شرکت‌های جدیدی که می خواهند فعالیت  کنند باید حداقل سرمایه را برای فعالیت داشته باشند.

اسعدی‌سامانی با بیان اینکه باید امکان جذب سرمایه گذاری بیشتری برای ایرلاین‌ها فراهم شود افزود: دستورالعمل مذکور با قانون سرمایه گذاری مغایرت‌هایی دارد که اصلاحاتی در این زمینه در حال تنظیم است تا به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه دهیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره الزام ایرلاین ها به درج نرخ بلیت مسیرهای پروازی خود بعد از اجرای متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما گفت: شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند تا نرخ های خود را در سایت خود اعلام کنند./

نظر شما