شناسهٔ خبر: 32747 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن خبر داد:

اخبار خوش ریلی در راه‌ است/ افزایش یک‌هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا ۹‌ماه آینده/ تاکید بر استفاده از خبرگان برای نظارت بر کارگاه‌ها/ منابع مالی توسعه حمل‌ونقل ریلی تأمین می‌شود

جبارعلی ذاکری عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افزایش یک‌هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور طی ۹‌ماه آینده خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد منابع مالی توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور را تأمین کند و در روز‌های آینده اخباری خوشی به گوش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جبار علی ذاکری در جلسه نشست مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با جامعه مهندسان مشاور کشور با اشاره به دغدغه دولت در خصوص توسعه حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل ریلی از یک‌طرف مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت است و در این راستا به کمک پیمانکاران و مهندسان مشاور نیاز داریم.

وی بابیان اینکه «تا ۹ ماه آینده حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور اضافه خواهد شد» گفت: دولت در نظر دارد منابع مالی توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور را تأمین کند و بودجه‌بندی نیز حاکی از آن است و در روز‌های آینده اخباری خوشی به گوش خواهد رسید. اما انتظار می‌رود، پروژه‌های ریلی در فرصت کوتاهی به‌صورت جدی عملیاتی شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن خطاب به مدیرعاملان شرکت‌های مهندسی تأکید کرد: با توجه به شرایط متفاوت، انتظار می‌رود شرکت‌ها از نیروهای خبره برای نظارت بر کارگاه‌ها استفاده کنند، زیرا اخبار خوبی از وضعیت کارگاه‌ها به گوش نمی‌رسد. از این‌رو امیدواریم با همت و همکاری شرکت‌های مهندسی مشاور پروژه‌ها به سرانجام برسند.

ذاکری بابیان اینکه «دولت و شرکت‌ها باید برای تأمین مالی پروژه‌ها تغییر رویکرد داشته باشند» گفت: با اتکا به منابع عمرانی نمی‌توان پروژه‌های باقیمانده را آماده کرد. به همین خاطر باید از تجربه‌های موجود در بخش آزادراه‌ها و وزارت نیرو استفاده کرد.

به گفته وی، استفاده از فناوری‌های نوین در بخش زیرساخت ریلی وجود ندارد و باید تغییر رویکرد از فناوری‌های سنتی به نوین شکل گیرد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به اهمیت منظر و معماری راه‌آهن اشاره کرد و گفت: امیدواریم دوستان و همکاران در بخش معماری در این زمینه به بخش حملِ‌ونقل ریلی کمک کنند.

نظر شما