شناسهٔ خبر: 32791 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بررسی توسعه لیزینگ همزمان با سومین کنفرانس بناهای بلند/ تحلیل سود حاصل از لیزینگ مسکن در ساخت بناهای بلند

همایش بناهای بلند همزمان با برگزاری سومین کنفرانس بناهای بلند از ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری، توسعه لیزینگ در ساختمان‌های بلند توسط اعضای کارگروه اقتصاد و مالی بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با برگزاری سومین کنفرانس بناهای بلند از ۲۸ تا ۳۰ دی ماه سال جاری،توسعه لیزینگ در ساختمان‌های بلند توسط اعضای کارگروه اقتصاد و مالی بررسی می‌شود.

بنا بر این گزارش، اعضای کارگروه تخصصی اقتصاد و مالی سومین کنفرانس بناهای بلند به دبیری دکتر حسین عبده تبریزی مشاور  وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تأمین مالی با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های عمده در ساختمان‌های بلند، از بررسی تخصصی لیزینگ و ضرورت توسعه آن در ساختمان‌های بلند خبر دادند.

 بر اساس آنچه در چکیده مهمترین  مباحث ارایه شده توسط این کارگروه به دبیرخانه سومین کنفرانس بناهای بلند ارسال شده است، تامین مالی ساخت بناهای‌بلند باید توسط اشخاصی غیر از انبوه ساز یا توسعه‌گر صورت بگیرد. علاوه بر این بهره‌برداری از بناهای بلند باید توسط اشخاصی غیر از انبوه‌ساز انجام شود. در همین راستا می‌توان از توان تامین مالی و توان بهره‌برداری لیزینگ‌های عملیاتی سود برد.

اهمیت بررسی توسعه لیزینگ در ساختمان‌های بلند به این دلیل است تا مشخص شود نهادهای مالی می‌توانند هزینه‌‌های تامین مالی را کاهش دهند یا خیر؟ علاوه بر این تا چه اندازه می‌توانند وجوه را فراهم کنند.

دکتر بهروز ملکی معاون دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی، ‌ دکتر سعید اسلامی بیدگلی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و میثم رادپور دیگر اعضای کارگروه اقتصاد و مالی سومین کنفرانس بناهای بلند هستند. /

نظر شما