شناسهٔ خبر: 32815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی گراش خبر داد:

انجام اقدامات ایمنی در محورهای گراش لارستان

محمدباقر تنهایی پور رئیس اداره راه و شهرسازی گراش لارستان بخشی از فعالیت‌های نه ماه اخیر این اداره را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدباقر تنهایی پور رئیس اداره راه و شهرسازی گراش بخشی از فعالیت‌های نه ماه اخیر این اداره را تشریح کرد.

تنهایی پور با بیان اینکه مهم‌ترین زیرساخت توسعه، راه است و مهم‌ترین ویژگی راه ایمنی آن و مشخصه مهم ایمنی نگهداری راه به نحو مطلوب است، افزود: ایمن‌سازی محورهای کوهستانی همواره در بحث راهداری از اولویت بالایی برخوردار است و در همین راستا اقدامات ایمن‌سازی گردنه بالنگستان با هدف بخشنده بودن و خود معرف بودن محور انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از آنجا که معرفی جاده و بخشنده بودن آن نقش بسزای در کاهش تلفات جاده‌ای دارد، نصب انواع علائم ایمنی -تابلوهای هشداردهنده شیب - چراغ چشمک‌زن و ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی گردنه بالنگستان و خاک‌ریز نمودن جلوی آن‌ها به حجم ۶۵۰۰ مترمکعب از جمله اقدامات راهداری محوری اداره راه و شهرسازی گراش است.

تنهایی پور اجرای عملیات بهسازی راه ورودی بلوار آرد به طول ۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر با حجم ۲۴۰ مترمکعب خاک‌برداری و ۱۱۷۰ مترمکعب خاک‌ریزی و استفاده از ۱۲۸۰ تن آسفالت برای این محور و بهسازی تقاطع سه‌راهی آرد به طول ۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر را از عملکرد این اداره در خصوص احداث و نگهداری راه‌ها عنوان کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گراش در ادامه از بهسازی محور فداغ - خلیلی به طول ۲۶ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت به طول ۸ کیلومتر در محور آرد به فداغ گفت و بیان کرد: تاکنون تلاش بسیاری در خصوص تکمیل بزرگراه گراش- اوز که ۹ کیلومتر و ۵۰۰ متر آن در حوزه گراش واقع شده است، صورت گرفته است.

محمدباقر تنهایی پور در پایان گفت: از آنجایی که زمین جز سرمایه‌های ملی و مربوط به تمام آحاد مردم و نیز نسل‌های آینده در جهت توسعه شهری است، اداره راه و شهرسازی گراش اقداماتی در خصوص تملک اراضی ملی در حریم و محدوده شهر صورت داده و نیز ۴۶۵۰ متر تخریب و آزادسازی اراضی ملی با همکاری یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی لارستان تاکنون صورت گرفته است.

نظر شما