شناسهٔ خبر: 32828 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

احداث ۲۰۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه در خراسان جنوبی در دولت یازدهم/ استفاده از روسازی بتنی برای نخستین بار در کشور در محورهای استان

اجرای اولین روسازی بتنی کشور در خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در توسعه راه‌های استان در دولت یازدهم، سال ۹۵ را سال تحول در احداث بزرگراه‌های استان نامید و گفت: ۲۰۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه در دولت یازدهم در خراسان جنوبی احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری با تأکید بر اینکه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری، دولت استفاده بهینه از منابع موجود را در سیاست کاری خود قرار داده و علی‌رغم کمبود منابع عملکرد خوبی در راهسازی داشته است، گفت: اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بخش‌های راهسازی و شهرسازی و مسکن متمرکز است تصریح کرد که ۲ کریدور از ۱۰ کریدور اصلی کشور از این استان که در شرق کشور قرار دارد می‌گذرد.

سرمایه‌گذاری در کریدور راه‌ها اولویت اصلی وزارتخانه است

وی یادآور شد: اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی در سطح کلان سرمایه‌گذاری در این کریدورهاست.

وی در این ارتباط از کریدور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد یاد کرد و گفت:‌ ۴۲۰ کیلومتر از این محور در خراسان جنوبی واقع است که تاکنون ۱۴۷ کیلومتر معادل ۳۵ درصد از این محور تبدیل به بزرگراه شده که این طرح از جمله طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهوری به استان و طرح اقتصادی مقاومتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال ۳۱ کیلومتر آن معادل ۲۱ درصد به بهره‌برداری رسیده و این اداره کل متعهد است که ۳۰ کیلومتر دیگر از باند دوم را تا پایان سال مالی ۹۵ تحویل دهد که در صورت تحقق این امر در سال جاری ۶۱ کیلومتر معادل ۳۴ درصد از باند دوم انجام شده است. ضمن اینکه در حال حاضر ۷ پیمانکار با حدود ۱۵۰ دستگاه راهسازی در این طرح مشغول به کار هستند.

وی در مورد دومین کریدور که به کریدور بندرعباس – کرمان – راور – دیهوک – فردوس –بجستان - مشهد معروف است یاد کرد و گفت: تاکنون در این کریدور ۱۴۸ کیلومتر که معادل ۴۱ درصد است باند دوم احداث شده و این محور توسط پنج پیمانکار در دست اجراست.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال در این کریدور ۴۶ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده و ۴۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال مالی انجام می‌شود در مجموع ۸۶ کیلومتر (۴۵ درصد) کار در سال ۹۵ انجام شده و طول باند دوم انجام شده در دولت یازدهم تاکنون در این محور ۱۱۰ کیلومتر از ۱۴۸ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر کریدورهای اصلی استان باند دوم ۲ محور سه‌راهی روم - سرایان و قاین- زیرکوه و باند دوم اسدیه-بیرجند نیز در دست اجراست که تحول خوبی در باندهای دوم این محورها انجام شده است.

وی یادآور شد: امسال در ۳۳ کیلومتر از این دو محور باند دوم به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ کیلومتر دیگر در محور سرایان تا روستای آفریزو اسدیه - بیرجند تا پایان سال مالی ۹۵ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

استفاده از روسازی بتنی برای نخستین بار در کشور در محورهای خراسان جنوبی

وی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور روسازی بتنی در محورهای استان انجام می‌شود که از ویژگی آن می‌توان به دوام این نوع روسازی (حدود ۵۰ سال)، استفاده از سیمان مازاد تولیدی کشور، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی نسبت به آسفالت نام برد.

نظر شما