شناسهٔ خبر: 32840 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

راهنمای سیستم‌های رتبه‌بندی ساختمان‌های‌سبز منتشر شد

کتاب راهنمای رتبه‌بندی ساختمان‌های سبز، توسط انتشارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دی‌ماه سال ۱۳۹۵ به چاپ رسید و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کتاب راهنمای رتبه بندی ساختمان های سبز با ترجمه دکتر مهدی روانشادنیا، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و مهندس میلاد فولادی ترجمه و توسط انتشارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دی ماه سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده و روانه بازار شده است.

این کتاب به ۱۲ فصل تقسمی شده است که شاملِ مقایسه سیستم­‌های رتبه‌بندی ساختمان‌های مسکونی، مقایسه سیستم­‌های رتبه‌­بندی ساختمان­‌های تجاری، انرژی استار برای پروژه‌های مسکونی، LEED  برای پروژه­‌های مسکونی، راهنمای ساختمان مدل NAHB برای خانه‌ها‌ی سبز، استاندارد ملی ساختمان سبز، برنامه‌­های مسکونی محلی و منطقه­‌ای، برنامه­‌های مسکونی محلی و منطقه­‌ای، گرین گلوبس، LEED برای ساختمان‌های تجاری و نوساز، برنامه­‌های تجاری محلی و منطقه‌­ای، سیستم­‌های سنجش بین‌المللی است.

کتاب راهنمای رتبه­‌بندی ساختمان­‌های سبز ابتدا به مرور کلی سیستم­‌های سنجش رایج و سپس به مقایسه‌ ویژگی­‌های کلیدی همچون هزینه، کاربرد آسان و کارآیی ساختمان می‌پردازد. 

در ادامه نیز کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول به ساختمان­‌های مسکونی تک و چند خانوار اختصاص دارد و بخش دوم به ساختمان­‌های غیرمسکونی اختصاص یافته  است. همچنین در این کتاب، هر سیستم سنجش از نظر جزئیاتی همچون نحوه‌ تکامل، اهداف، ضوابط، سطوح گواهینامه و مزیت­‌ها و کمبودها مورد ارزیابی قرار می­‌گیرد. در این کتاب سیستم­‌های کمتر شناخته‌ شده‌ ملی، محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث قرار گرفته‌ است.

علاقه‌­مندان جهت تهیه کتاب می‌­توانند به انتشارات سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی کشور به آدرس ميدان بهارستان – خيابان صفي عليشاه مراجعه کنند./

نظر شما