شناسهٔ خبر: 32844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان استان قزوین خبر داد:

افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر استان قزوین در دهه فجر/ بهره‌برداری از ۴۱۹۳۰ واحد مسکن مهر در استان/ واگذاری بیش از ۵۵۰۰ واحد به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

جلسه مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر استان و پرسش و پاسخ پیرامون آن خبر داد: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان جهت تکمیل و بهره‌برداری از خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن مهر استان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی‌محمد پورکریم در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای استان قزوین تعداد ۴۴۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۴۱۹۳۰ واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

پورکریم عنوان کرد: از این تعداد اعلام شده،۲۱ هزار واحددر دولت یازدهم افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

علی‌محمد پورکریم گفت: البته در مجموع حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین پیش‌بینی شده بود که از این تعداد ۵۶۰۰ واحد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام شده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همزمان با دهه مبارک فجر تعداد ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان افتتاح می‌شود، اضافه کرد: با احتساب این واحدها تاکنون ۸۹ درصد از مسکن مهر پیش‌بینی شده در استان قزوین با توجه به برنامهٔ ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به سرانجام رسیده است که در این زمینه استان قزوین جزو استان‌های پیشرو است.

پورکریم در ادامه گفت: واحدهای باقیمانده که تعداد آن‌ها کمتر از ۲۰۰۰ واحد است نیز مربوط به بخش تعاونی‌ها و سه جانبه است که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به یاری خدا در اوایل سال ۹۶ تکمیل‌ شده و به متقاضیان تحویل‌ داده می‌شود.

پورکریم در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر در سطح شهرستان‌های استان عنوان کرد: تعداد ۳۳۹۷ واحد در شهرستان آبیک، ۲۲۹۵ در شهرستان تاکستان، ۲۸۲۱۵ در ناحیه شهری مهرگان، ۴۷۴۲ در شهر الوند و ۵۸۰۹ واحد مسکن مهر در شهر قزوین پیش‌بینی شده بود.

واگذاری ۵۵۳۲ واحد مسکن مهر به خانواده‌های تحت پوشش

مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل در مورد مسکن مهر خانوادهای تحت پوشش گفت: ۵۵۳۲ واحد که حدود ۱۳ درصد از کل مسکن مهر استان را شامل می‌شود به خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: ۱۹۷ واحد نیز در این رابطه به خانواده‌های دارای دومعلول اختصاص یافته که با کمک سازمان بهزیستی و بنیاد مستعضفان و انجمن خیرین مسکن ساز تأمین اعتبار شده است.

پورکریم ادامه داد: این واحدها با شرایط ویژه و مناسب معلولین به انجام رسیده و جز واحدهای با کیفیت پروژه‌های مسکن مهر محسوب می‌شود.

تأمین و تکمیل خدمات روبنایی مسکن مهر استان نیازمند همکاری همهٔ دستگاه‌های اجرایی است.

پورکریم در مورد میزان اعتبار صرف شده برای احداث خدمات روبنایی در طرح مسکن مهر استان گفت: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای احداث این خدمات در استان هزینه شده که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در مورد خدمات روبنایی در طرح مسکن مهر استان گفت: تاکنون ۲۰ مدرسه در سطح استان ساخته شده که ۲ باب آن در شهرستان آبیک و ۱۸ باب آن نیز در سایت مهرگان است.

علی‌محمد پورکریم افزود: تعداد ۴ مسجد نیز در ناحیه شهری مهرگان، ۱ مسجد در مسکن مهر شهرستان آبیک، ۲ مسجد سایت مسکن مهر در شهرستان تاکستان و همچنین ۱ مسجد نیز در پروژه مسکن مهر شهرستان بویین‌زهرا ساخته شده است.

وی در مورد مراکز خدمات درمانی در مسکن مهر استان قزوین گفت: ۶ درمانگاه با توجه به وسعت و گستردگی این منطقه در ناحیه شهری مهرگان ساخته شده که یکی از آن‌ها از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی احداث شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

پورکریم در بحث فضاهای ورزشی مورد نیاز قشر جوان گفت: ۲ ورزشگاه چندمنظوره و ۱ استخر سرپوشیده که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در ناحیه شهری مهرگان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی ساخته شده است.

وی افزود: در همین راستا ۲ قطعه زمین با کاربری ورزشی نیز جهت احداث پروژه‌هایی با همین کاربری تحویل شهرداری محمدیه شده است.

پورکریم در ادامه عنوان کرد: ۱ باب آتش‌نشانی، کلانتری، پمپ‌بنزین و جایگاه cng نیز در ناحیه شهری مهرگان برای استفاده و خدمات‌دهی به اهالی محترم این منطقه احداث شده است.

این مقام مسئول با توجه به نبود بانک در ناحیه شهری مهرگان گفت: در حال حاضر بانک‌ها نسبت به نصب دستگاه‌های خودپرداز اقدام کرده‌اند. البته ما با واگذاری زمین به بانک مسکن و بانک ملی پیگیر راه‌اندازی شعب توسط این بانک‌ها در ناحیه شهری مهرگان هستیم تا ساکنان بتوانند از خدمات بانکی در این بانک‌ها استفاده نمایند.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی با اشاره به گستردگی و عظیم بودن پروژه‌های مسکن مهر در استان تأکید کرد: برای تأمین و تکمیل خدمات روبنایی مورد نیاز و پیش‌بینی شده در طرح‌های مسکن مهر استان همهٔ دستگاه‌های مرتبط و متولی باید ورود پیدا کرده و مسائل را مرتفع نمایند تا به امید خدا بتوان بخش قابل‌توجهی از مشکلات و خواست‌های به حق ساکنین این خانه‌ها را تأمین نمود.

صدور شش هزار سند برای واحدهای مسکن مهر/واگذاری ۲۸۰۰ واحد مسکونی به زوج‌های جوان

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت: زمین‌های مسکن مهر به صورت اجاره ۹۹ ساله بوده و باید سند شش‌دانگ اعیانی صادر شود که در این راستا تعداد ۶ هزار سند شش‌دانگی از اداره ثبت دریافت شده و بقیه نیز در حال پیگیری و انجام است.

پورکریم بیان کرد: باید این نگاه را که مسکن مهر محل سکونت محرومین و اقشار ضعیف است را از ذهن خود دور کرده و تلاش کنیم که سطح کیفیت زندگی را برای ساکنین این مناطق هر روز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه همهٔ اقشار و سطوح جامعه در خانه‌های مسکن مهر زندگی می‌کنند، یادآور شد: ما در پروژه‌های مسکن مهر ۲۸۰۰ زوج جوان داریم که از اقشار تحصیل‌کرده و آینده‌ساز کشور بوده و ما باید نیازهای مناسب زندگی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

خریداران مسکن مهر دقت کنند

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی در خصوص خریدوفروش واحدهای مسکن مهر گفت: خوشبختانه خریدوفروش مسکن مهر در استان شتاب گرفته و روزانه به طور متوسط ۱۰ واحد به طور رسمی معامله می‌شود.

وی درباره ضوابط خریدوفروش مسکن مهر برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده در انجام معاملات ثانویه تأکید کرد: ملاحظهٔ اصل قرارداد پیش‌فروش و همچنین کارت اقساط بانکی فروشنده و کنترل وضعیت بدهی وی از بانک مربوطه از جمله مواردی است که ضرورت دارد خریداران به آن توجه داشته باشند.

آمادگی واگذاری مسکن مهر به متقاضیان با شرایط ویژه                  

پورکریم در پایان اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعداد محدودی واحد مسکن مهر وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را با شرایط ویژه به متقاضیان از جمله ورزشکاران، زوج‌های جوان، خبرنگاران و سایر همشهریان عزیز واگذار نماییم تا درخواست‌کنندگان با کمترین آورده و شرایطی آسان صاحب‌خانه شوند.

گفتنی است علی‌محمد پورکریم در این جلسه به سؤالات مختلف خبرنگاران در زمینهٔ موضوعاتی از قبیل سود بانکی برخی پروژه‌ها، واگذاری سند واحدها، ایستگاه عوارضی، تفکیک کنتورهای گاز و رفع مشکلات آسانسورها نیز پاسخ گفت.

نظر شما