شناسهٔ خبر: 32912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی در سفر به گيلان:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به پروژه راه‌آهن رشت- قزوین

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به این پروژه خبرداد و خاطرنشان کرد: تدوین صورت وضعیتها هرچه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گيلان دكتر خادمی معاون وزير و  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت هدف از سفر خود به گیلان را بازبینی مشکلات پروژه عنوان کرد و قیمت به روز پروژه راه آهن رشت قزوین را ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: تاکنون در ده سال گذشته با اقدامات گسترده در این پروژه اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه مذکور هزینه شده است.

وی از پرداخت مطالبات پیمانکاران به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تا هفته آینده از محل اوراق مشارکت خبر داد و افزود:  ۲۵ میلیارد تومان دیگر هم بدهی‌هایی مربوط به بخش‌های دیگر است که مجموع بدهی‌ها به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به این پروژه خبرداد و خاطرنشان کرد: تدوین صورت وضعیتها هرچه سریع‌تر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی با تاکید بر اینکه  برنامه های اجرایی براساس گشایش های مالی جدید تهیه شود افزود:  بایدبا یک روندی سریع پروژه را به سرانجام برسانیم و از پیمانکاران می خواهیم در زمان بندی تعیین شده پروژه را به اتمام برسانند.

خادمی با تاکید بر اینکه با پرداخت این مطالبات رونق جدیدی در پروژه ایجاد می‌شود بیان کرد:  با بررسی‌ها و تقویت جبهه کاری در هفته آینده زمان بهره برداری از پروژه خط‌آهن رشت ـ قزوین به تمامی مردم کشور اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کل کشور بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگ راه و راه اصلی در دست احداث داریم افزود: احداث ۳ هزار و ۵۰۰ ریل راه‌آهن و هزار  و ۳۵۰ کیلومتر آزادراه در حال عملیات اجرایی در کشور وجود دارد.

نظر شما