شناسهٔ خبر: 32928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خدمتی دیگر از راه و شهرسازی گلستان برای مسكن مهری‌ها

مسکن مهر ایلام مدیرمسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با یادآوری خدمات روبنایی این اداره كل برای اقشار كم درآمد استان بویژه ساكنین مسكن مهر، گفت: ۲۴ واحد تجاری، یک واحد آموزشی ویک واحد انتظامی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر این عزیزان از امكانات رفاهی در سایت‌های مسكن مهر استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، روز پنج‌شنبه مهندس "محمود تیموری" در گفت و گویی خبری گفت: این واحدها شامل ۷ باب تجاری در سایت راه‌آهن گرگان، ۱۷ باب تجاری در سایت كاج گنبد كاووس، یك باب مدرسه در سایت الازمن علی‌آباد و یك باب پاسگاه انتظامی در سایت سعدآباد گرگان می‌شود.

تیموری ادامه داد: علاوه براین مراكز،هم اینك در سایت‌های مسكن مهر آزادشهر، آق قلا، علی آباد كتول، گرگان، مینودشت، كلاله و گنبد نیز، خدمات روبنایی دیگری در حال احداث هستند كه هر كدام بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارند.

به گفته وی، ۱۱مسجددر سایت‌های مسكن مهر آزادشهر فاز ۱و۲ ، آق قلا، مساجد ولایت و نوده علی آباد كتول و مسجدهای سایت زیتون و راه‌آهن گرگان، مسجد مینودشت و مساجد اهل تشیع و تسنن كلاله بخشی از این خدمات روبنایی هستند كه از پیشرفت فیزیكی ۶۸ تا ۱۰۰ درصد برخوردارند که ۳ باب از این مساجد در حال بهره‌برداری می‌باشد. 

تیموری ادامه داد: مجتمع آموزشی سایت زیتون گرگان، واحداث ۹۰ واحد تجاری بصورت مشاركتی در سایت سعدآباد گرگان نیز در زمره خدمات روبنایی دیگر استان قرار گرفته‌اند.

وی، مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای خدمات روبنایی سایت مسكن مهر را در سعدآباد گرگان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ذكر و اعلام كرد:۵۰ درصد این پروژه‌ها در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر مسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان كرد: برای اجرای این خدمات مبلغ ۳۳ میلیارد ریال از محل منابع (سازمان ملی زمین و مسکن) به انضمام یارانه‌های نقدی به ارزش ۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده كه در مجموع ۶۰  میلیارد ریال می‌شود.

وی با اشاره به اینكه زیربنای در نظرگرفته شده برای مراكز یاد شده متفاوت است، گفت: تعدادی پروژه دیگر برای سایت‌های مسكن مهر استان دیده شده كه عملیات اجرایی برخی از آن‌ها هم آغاز شده اما به دلیل كمبود نقدینگی و منابع مالی در حال حاضر بلاتكلیف مانده است.

به گفته تیموری، در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه‌ها از محل‌های اعتباری همانند یارانه‌های ملی و منابع استانی،برای تداوم عملیات یا آغاز آنها اقدام می‌شود.

این مقام مسئول در گلستان اظهار كرد: در مجموع برای آغاز و تداوم فعالیت کلیه پروژه‌های خدمات روبنایی پیش بینی شده در سایت‌های مسكن مهر استان به حدود ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تیموری از عدم وجود ردیف اعتباری معین به عنوان نمونه‌ای از موانع و مشكلات فراروی این پروژه‌ها نام برد كه روند اجرای آن‌ها را كند یا بلاتكلیف نموده است.

ساخت ۴۸۰۰۰ واحد مسكن مهر در تعهد استان گلستان قرار داشت كه هم اكنون بیش از ۹۳ درصد آنها (حدود ۴۵۰۰۰ واحد) محقق و تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال بالغ بر ۱۸۰۰ واحد دیگر افتتاح و تحویل خواهد شد.

با این تعداد تا پایان سال قریب به ۹۷ درصد از تعهدات استان در بخش مسکن مهر محقق می‌شود و تكمیل و بهره‌برداری ۳% باقیمانده در برنامه سال ۹۶ قراردارد.

نظر شما