شناسهٔ خبر: 32983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه ستاد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری شهرستان آوج تصویب شد:

تهیه طرح‌های بازآفرینی برای شهرهای آوج و آبگرم در استان قزوین

جلسه رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی از تشکیل دومین جلسه ستاد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری شهرستان آوج خبر داد و گفت: تهیه طرح بازآفرینی برای شهرهای آوج و آبگرم و شناسایی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان آوج از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان آوج با حضور علی اکبر سلیمانی فرماندار شهرستان آوج به عنوان رییس این ستاد، محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری و رافع ناصری فر رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در شهرستان آوج برگزار شد.

در این جلسه فرماندار آوج ضمن تاکید بر لزوم بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: بازآفرینی یک مفهوم ناشناخته است که تعریف مفهوم واقعی آن برای مدیران شهری و عموم مردم ضروری است.

علی اکبر سلیمانی افزود: هدف اصلی ستاد بازآفرینی شهری همکاری میان بخشی و هم افزایی تمام دستگاه‌های مداخله‌گر در محدوده‌ها و بافت‌های نارکارآمد شهری است که امروزه به عنوان یک چالش مهم مطرح است.

سلیمانی در ادامه افزود: ستادهای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری فرصت مناسبی برای ایجاد تغییر اساسی در سطح شهرها است.

در ادامه محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی نیز گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی انجام اقدامات بازآفرینی مطابق با اصول شهرسازی و معماری و با استفاده از طرح‌های بالا دست مصوب مورد تاکید است.

اسماعیلی عنوان کرد: باید از ظرفیت ستادهای شهرستانی و استانی جهت پیشرفت برنامه‌های شهری در شهرهای آوج و آبگرم استفاده کرد.

رافع ناصری فر رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی هم در مورد مصوبات دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان آوج گفت: برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای ستاد ومدیران شهرستان آوج درباره موضوع بازآفرینی و سند ملی راهبردی از جمله مصوبات این جلسه است.

ناصری فر همچنین عنوان کرد: تهیه طرح بازآفرینی برای شهرهای آوج و آبگرم و شناسایی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان آوج از دیگر مصوبات این جلسه است.

نظر شما