شناسهٔ خبر: 33023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان ملی زمین و مسکن؛

ارتقای ۱۲ پله‌ای آذربایجان‌غربی در ارزیابی عملکرد املاک و حقوقی

جلسه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ارزیابی عملکرد شش‌ماهه سال ۹۵ حوزه املاک و حقوقی از سوی دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان ملی زمین و مسکن در رتبه ۲۰ کشوری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست مشترک با عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت همراه گفت: جایگاه عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان در مجموع فرآیندهای اصلی تحصیل و نگهداشت املاک و اراضی، واگذاری، تأمین و تجهیز منابع و ساخت و فرآوری اراضی رتبه ۲۰ کشوری است.

داریوش نصر افزود: در ابتدای امسال استان در رتبه‌بندی عملکرد مدیریت املاک و حقوقی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها در جایگاه ۳۲ قرار داشت.

وی با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی در شاخص تحصیل و نگهداشت املاک و اراضی در رتبه ۷ کشوری قرار گرفته است، افزود: مدیریت املاک و حقوقی این اداره کل در فرآیند اصلی واگذاری با ۲۵ درصد در رتبه ۲۲ کشوری و نیز شاخص تأمین و تجهیز منابع در رتبه ۱۵ کشوری است.

نصر تصریح کرد: تلاش مضاعف همراه با برنامه‌ریزی برای دستیابی به جایگاه برتر در شاخص‌های املاک و حقوقی تا پایان امسال در سرلوحه فعالیت‌ها قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از تحویل ۳ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد و گفت: عزم جدی برای بسته شدن پرونده مسکن آذربایجان‌غربی در سه‌ماهه اول سال آتی شکل گرفته است.

عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن نیز  در این نشست بر هماهنگی و تعامل حوزه‌های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان برای تحویل پروژه‌های مساکن مهر به متقاضیان تأکید کرد.

حسین خلیلی مرد با بیان اینکه اجرای برنامه‌های حمایتی تأمین مسکن گروه‌های کم درآمد، سرمایه‌گذاری و مشارکت در امر تأمین مسکن از مهم‌ترین رسالت‌های کاری است، اظهار کرد: لازم است اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در فرآیندهای اصلی واگذاری، فرآوری و ساخت اراضی بیش از پیش تلاش کند.

مدیرکل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن در این نشست بر تعیین تکلیف بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر سه‌جانبه بلاتکلیف تأکید کرد و گفت: بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر سه‌جانبه بلاتکلیف در آذربایجان‌غربی وجود دارد که مقرر شد تبدیل به فروش اقساطی این تعداد مسکن مهر در آینده نزدیک اجرا شود.

ندا کسری کرمانشاهی با تأکید بر اجرای طرح‌های ویژه در راستای رونق‌بخش مسکن تصریح کرد: رونق‌بخش مسکن با رویکرد ارتقای توان تولید ملی و درون‌زایی اقتصاد را دنبال می‌کنیم.

نشست مشترک عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت همراه با مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن و جمعی از مسئولان استانی با محوریت بررسی روند پروژه‌های مسکن مهر و ارائه راه‌حل برای سرعت دهی در پروژه‌های مسکن تشکیل شد.

همچنین عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت همراه با مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن و جمعی از مسئولان استانی از تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر بازدید کردند.                                                                                          

نظر شما