شناسهٔ خبر: 33082 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شاملو خبر داد؛

تهیه طرح هادی برای ۹۷ درصد روستاهای کشور/ اجرای ۴۲ درصدی طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی/ تهیه و اجرای طرح ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در برنامه ششم توسعه

شاملو معاون عمران‌روستایی بنیاد‌مسکن انقلاب‌اسلامی با اعلام تهیه طرح‌هادی برای ۹۷ درصد روستاهای کشور، از اجرای ۴۲ درصد طرح‌ها خبر داد و گفت: تهیه و اجرای طرح ۳۰۰ روستای هدف گردشگری با همکاری بنیاد و سازمان میراث‌فرهنگی در برنامه ششم توسعه مصوب و اجرایی خواهد شد.

مهندس محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای طرح‌های هادی‌روستایی توسط آن بنیاد گفت: طرح هادی تقریبا برای ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شد. در اجرا نیز حدود ۴۲ درصد طرح‌ها انجام و در برنامه ششم توسعه نیز مجلس شورای اسلامی تصمیمات خوبی در رابطه با اجرای طرح‌های هادی روستایی و بهبود وضعیت مسکن روستاییان در نظر گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس آنچه تا به امروز در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ۵ تا ۸ درصد طرح‌های استانی به طرح‌های هادی اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته شاملو، ۳۰۰ روستای هدف گردشگری یا دارای بافت با ارزش در برنامه ششم توسعه در تاریخ ۱۹ دی‌ماه مصوب شد که در آنها مقرر شده است تا کارهای تهیه و اجرای طرح‌ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام پذیرد.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه روستاهای حریم شهرها قرار است اقدامات ویژه‌ای انجام گیرد، گفت: در مورد روستاهای حریم شهرها طرح‌های هادی با نگاه ساماندهی روستاها و جلوگیری از توسعه بی‌رویه و سکونتگاه‌های غیررسمی دنبال خواهد شد.

شاملو همچنین در مورد احداث مسکن در مناطق شهری و روستایی مکران و استان‌های جنوبی کشور، گفت: اگر طرح توسعه مکران که در مرحله تدوین قرار دارد و در حال بررسی و تشکیل جلسه برای تصویب است، مصوب شود، خواه‌ناخواه بخشی از کارهای اجرایی در سکونتگاه‌های روستایی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت و طبق دستورالعمل هایی که یقینا مشخص خواهد شد این وظیفه را بنیاد در طرح توسعه مکران و کمک به ساماندهی حاشیه نشینان آن تقبل خواهد کرد. /

نظر شما