شناسهٔ خبر: 33099 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مذاکرات صلح را با شجاعت انجام داد/ باید با شفافیت در مواضعمان فقدان هاشمی را پر کنیم

وداع وزیر راه و شهرسازی در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی در زمان مذاکرات صلح با شجاعت ایستادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در زمانی که لازم بود مذاکره صلح را انجام دهد، مذاکرات را با شجاعت انجام داد و آن برهه زمانی بود که ملت را از ورطه‌های خطرناک نجات داد.

آخوندی افزود: همه ما داغدار ایشان هستیم و باید با حضور پر رنگ و شفافیت در مواضعمان فقدان وی را پر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگی بود، گفت: ایشان همواره با صبوری برای انسجام و یکپارچگی ملی تلاش کرد.

وي گفت: ایشان برای تامین منافع ملی و انقلاب اسلامی گام های اساسی برداشت و فراق او برای همه ملت ایران بسیار دردناک است.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر نوزدهم دی ماه در سن ۸۲ سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.

وی که از مبارزان برجسته انقلاب در زمان طاغوت بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب فعالیت های خود را در صحنه اجرایی کشور کلید زد.

نمایندگی مردم در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور در کسوت رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری و همچنین حضور در مجلس خبرگان قانون اساسی از جمله سوابق اجرایی یار دیرین امام و رهبری در چهار دهه اخیر است.

آیین تشییع پیکر این مبارز انقلابی در دانشگاه تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر ایشان نماز میت اقامه کردند.

نظر شما