شناسهٔ خبر: 33100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غلامی خبر داد:

تملک کارخانه ریسباف با مبلغ ۲۰۷ میلیارد تومان/ تملک ریسباف آغازی برای حرکت به سوی نوسازی و احیای اصفهان

حجت اله غلامی مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان ضمن ابراز خرسندی نسبت به موفقیت وزارت راه و شهرسازی در تملک کارخانه ریسباف اصفهان اعلام کرد: ریسباف امروز با کارکرد و عملکردی جدید وارد مرحله بازآفرینی شهری شده و آغازی برای برداشته شدن قدم‌های برتر در راستای نوسازی و بازسازی شهر اصفهان خواهد بود.

حجت‌اله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص امضای قرارداد واگذاری ملکیت کارخانه ریسباف از سوی بانک ملی ایران به وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: خوشبختانه پس از ماه‌ها پیگیری و حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای تملک کارخانه ریسباف قرارداد این اتفاق با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان مرتبط با این بحث به امضا رسید.

غلامی در ادامه تأکید کرد: براساس این قرارداد، کارخانه ریسباف با مساحت ۶۹هزار متر مربع به تملک وزارت راه و شهرسازی در آمده و در قبال آن از املاک، مستغلات و دارایی‌های نقدی که در اختیار وزارتخانه وجود دارد به بانک پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: براساس توافقات انجام گرفته ارزش ریالی این کارخانه بیش از ۲۰۷ میلیارد تومان اعلام شده که ۵ میلیارد تومان آن نقد، ۱۵۲ میلیارد تومان از اسناد مالکیتی  و ۵۰ میلیارد تومان باقی‌مانده ۳۰ بهمن ماه سال جاری همزمان با انتقال اسناد و تحویل کارخانه به بانک پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که پس از تحویل کارخانه مراحل برگزاری یک مسابقه بین‌المللی برای تعیین نوع کاربری و فضاهای آن برگزار خواهد شد گفت: با برگزاری این مسابقه و دریافت ایده‌ها به گزینه با طراح گزینه برتر قرارداد منعقد می‌شود.

غلامی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم این کارخانه که در دوره‌ای خاص نقش بازآفرینی شهری را در اصفهان ایفا کرده است، امروز نیز با کارکرد و عملکردی جدید وارد بازآفرینی شهری شده و آغازی برای برداشته شدن قدم‌های برتر در راستای نوسازی و بازسازی شهر اصفهان شود.

به گفته مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان انتقال یک کارخانه با چنین مساحتی با وجود مشکلات حقوقی فراوان کار بسیار سختی بود که پس از دو سال و نیم تلاش و پیگیری امروز به نتیجه رسید.

وی همچنین خبر داد: شعبه فعلی بانک ملی که هم‌اکنون در این کارخانه فعال است پس از واگذاری به وزارت راه و شهرسازی در همان خیابان در روبه‌روی مکان کارخانه ریسباف در محل واحدهای تجاری  شهرداری بنا شده و به فعالیت خود ادامه خواهد داد ./

نظر شما