شناسهٔ خبر: 3313 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محمدرضا حافظی در نخستین همایش سراسری انجمن خیرین راه و ترابری:

۵۵۰ هزار خیّر در عرصه سازندگی کشور فعالیت می‌کنند

محمدرضا حافظی/ خیرین بزرگترین خیّر مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه انجمن خیرین راه و ترابری در یک سال راه ۱۷ ساله انجمن خیرین مدرسه‌ساز را پیمود، گفت: اکنون حدود ۵۵۰ هزار خیّر در عرصه سازندگی کشور تلاش می‌کنند و تاکنون ۳۳ درصد از مدارس کل کشور توسط خیرین‌ مدرسه‌ساز احداث شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا حافظی بزرگترین خیّر مدرسه ساز ایران در نخستین همایش سراسری انجمن خیرین راه و ترابری که صبح امروز پنجشنبه ۱۸ دی ماه در سالن غدیر وزارت و راه و شهرسازی برگزار شد گفت: خدای متعال را شکرگزارم که ملت ما در موقعیت وانفسای کنونی در عرصه‌های مختلف برای سازندگی کشور تلاش می‌کنند، جامعه خیرین در هجدهمین سال موجودیت خود قرار دارد و ما موفق شدیم با مشارکت مردم ۳۳ درصد از کل مدارس کشور را احداث کنیم و در کنار دولت، در این عرصه مقدس انسان‌سازی حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت یکی از موسساتی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری در این امر مقدس حضور و مشارکت کرده است، ادامه داد: ۵۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور در امر مقدس سازندگی تلاش می‌کنند. همچنین جامعه خیرین توانسته در یک ماه گذشته در سازمان یونسکو حضور فعال داشته باشد تا اهمیت این امر مقدس و سازنده را به دنیا اعلام کند. به تبع تشکیل جامعه‌ خیرین مدرسه‌ساز، خیرین سلامت، خیرین راه و ترابری، خیرین دانشگاه سازی، خیرین مسکن‌ساز و خیرین کتابخانه‌ساز نیز به وجود آمد.

این خیر مدرسه‌ساز ادامه داد: حدود دو سال و نیم پیش در خدمت مسئولان راه و شهرسازی حاضر شدم تا تجربه عملی در این راه خداپسندانه را اعلام کنم و امروز شاهد هستم که این مجموعه، در یک سال راه ۱۷ ساله را پیموده است. شاید برخی خرده می‌گرفتند که چرا شما تبلیغ راه و شهرسازی می‌کنید، در حالی که باید مدرسه‌سازی را تبلیغ کنید، به نظرم همه کارهای اجتماعی کشور لازم و ملزوم یکدیگرند، خیر راه‌ساز سلامت جان انسان‌ها را حفظ می‌کند و حفظ جان یک انسان حفظ جان اجتماع است.

وی با بیان اینک موفقیت در این راه مرهون صداقت مسئولانی است که این مسئولت خطیر را در وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفته‌اند، گفت: معامله‌ای که شما انجام می‌دهید معامله با خداست، خیران مدرسه‌سازی را با ساخت یک مدرسه آغاز کردند اما اکنون تعداد مدارس ساخته شده به ۶۰۰ باب رسیده است. خداوند به مال و حیات شما آن‌قدر وسعت می‌بخشد تا مادام‌الحیات مدرسه‌ بسازید.

وی با اشاره به موفقیت یکی از افرادی که در مدارس ساخته شده توسط خیرین تحصیل کرد و دارویی برای مصونیت از آسیب‌های ناشی از تسلیحات شیمیایی ساخت افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری، جامعه خیرین پدیده مبارکی است که در دوران انقلاب ایجاد شده است. به هر حال در دنیای کنونی که جنگ و جدال و خونریزی همه جا را فراگرفته است، ما در سایه امنیت جمع شده‌ایم و برای سازندگی کشورمان تصمیم می‌گیریم.

حافظی یادآور شد: وضعیت کشورمان خاص است، دوستی در برون‌مرزها نداریم و باید همه با هم همدل باشیم. به خود می‌بالم در کشورم مردم طی دو سال به صورت وافر در حوزه راه وارد شدند و مشارکت کردند./

نظر شما