شناسهٔ خبر: 33176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه‌های ساختمان در گلستان

آزمون مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان، پذیرفته‌شدگان در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود تیموری مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی که به تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ شهریورماه سال ۹۵ برگزار شد، ۲۱۳۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۹۶ نفر در هفت رشته مورد آزمون پذیرفته شدند.

وی افزود: سه نفر در محاسبات عمران، ۱۴۳ نفر در نظارت عمران و ۱۹ نفر در قسمت اجرایی رشته عمران پذیرفته شدند.

تیموری، پذیرفته‌شدگان رشته معماری را شامل پنج نفر در طراحی معماری، پنج نفر در بخش نظارت بر معماری و دو نفر را در قسمت‌های اجرایی این رشته اعلام کرد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در رشته تأسیسات هم دو نفر در بخش تأسیسات برقی و ۱۰ نفر در قسمت تأسیسات مکانیکی موفق به کسب نمره حدنصاب لازم شدند.

تیموری، پذیرفته‌شدگان دیگر رشته‌ها را نیز این‌گونه ذکر کرد: یک نفر در رشته نقشه‌برداری، سه نفر در رشته شهرسازی و دو نفر در رشته ترافیک جزو پذیرفته‌شدگان به شمار می‌روند.

وی همچنین تعداد پذیرفته‌شدگان در بخش کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در کل استان را، یک نفر اعلام کرد.

تیموری اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های مذکور می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

مدیر مسکن و ساختمان گلستان برای طی مراحل اخذ پروانه اشتغال پذیرفته‌شدگان نیز گفت: پذیرفته‌شدگان برای تشکیل پرونده و ارائه مدارک به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان، مراجعه و پس از تکمیل پرونده و طی مراحل اداری، پروانه خود را از اداره کل راه و شهرسازی استان دریافت کنند.

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی سال ۹۵ هم‌زمان با سراسر کشور در دو حوزه گرگان و گنبدکاووس برگزار شد.

هدف از برگزاری این آزمون اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در هفت رشته معماری، برق، مکانیک، عمران، شهرسازی، ترافیک و نقشه‌برداری و شش رشته کاردانی معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی و نقشه‌برداری و صلاحیت معماران تجربی در پایه ۳ و ۲ و ۱ بوده است.

نظر شما