شناسهٔ خبر: 33237 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیداحسن‌ علوی درباره تحویل نخستین هواپیمای برجامی مطرح کرد:

باید به غیرتمان بربخورد که دلار ما به جیب ایرلاین‌های عربی واریز شود/ آخوندی ابرمدیری است که در‌ شرایط سخت وزارتخانه را اداره می‌کند

ورود عضو‌ کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی را ابرمدیری خواند‌ که در شرایط سخت سکان‌دار اداره این وزارتخانه است و گفت: در پی تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی فضایی برای نوسازی کامل صنعت هوایی به دست آمده و باید به غیرتمان بربخورد که دلار ما در جیب کشورهای عربی واریز شود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی سیداحسن‌علوی، عضو‌ کمیسیون‌عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم تحویل نخستین هواپیمای برجامی، گفت: ورود هواپیما را به عنوان یک اتفاق تاریخی و مبارک تبریک عرض می‌کنم و جا دارد به عنوان مسئول کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس ضمن تشکر از تلاش‌های وزیر راه به مظلومیت وی نیز اشاره‌ای داشته باشم.

وی ادامه داد: خوشحالی‌ ما نه به خاطر‌ ورود هواپیما بلکه به خاطر‌ اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و این است که این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ هواپیمایی کشور محسوب می‌شود. 

علوی ادامه داد: اتفاقی که در راه‌آهن افتاد واکنش مجلس را در پی داشت و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست سوال از وزیر را داشتند، این درحالی است که این طرف تلاش زیادی برای خرید‌ هواپیما صورت گرفت و مجلس امیدوار‌ به ورود باقی هواپیما‌ها است و نباید این موفقیت را نادیده گرفت.

نماینده مردم سنندج با بیان اینکه مسئولیت در وزارت راه وشهرسازی آسان نیست و یک ابر مدیر می‌خواهد، گفت: هم چنان اعتقاد داریم آقای آخوندی یک ابرمدیر است و باید از وی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌هایمان به شدت ناکارآمد و فرسوده است و تعداد زیادی از هواپیماها زمین‌گیر شده‌اند و اگر به‌خاطر کهنه بودن ناوگان اتفاقی بیفتد باید وزیر جوابگو باشد. همین وضعیت در بخش ریلی هم وجود دارد و بر همین اساس می‌گویم باید نگاه منصفانه‌ای داشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در بخش راه‌آهن نیز بر اساس برنامه باید سالی ده هزار کیلومتر کار می‌کردیم و اینجاست که مدیریت می‌خواهد و ابتدا باید شرایط فراهم شود تا بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم و به مردم سرویس دهیم.

تشکر از کاروان مذاکره‌کننده هوایی در وزارت راه و شهرسازی

وی با اشاره به ترانزیت مسافر ایرانی با ایرلاین عربی و ترک گفت: باید به غیرت ما بربخورد که دلار ما در جیب کشورهای عربی واریز شود. باید تلاش شود با تقویت ناوگان هوایی پاسخ گوی نیازهای گردشگران و مسافران باشیم و شرایط برای ورود هواپیماهای دیگر آماده شود.

علوی با تشکر از کاروان مذاکره کننده هوایی در وزارت راه و شهرسازی، گفت: از آقای ظریف که ساعت‌ها تلاش کردند و زمینه گفت و گو را فراهم کردند تقدیر می‌کنم. در پی تلاش‌های وی این فضا شکست و فضای جدیدی برای ایران ایجاد شد که باید در این فضا شاهد بازسازی کامل خطوط هوایی باشیم تا کشور از این شرایط خارج شود.

مسئول کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس  ادامه داد: انشاالله مجلس در خصوص سوال از وزیر  تجدید نظر خواهد کرد، قطعا آخوندی مدیری لایق و سکان‌دار خوبی در وزارت راه و شهرسازی است و ما هم تلاش بیشتری خواهیم کرد که این استیضاح شکل نگیرد.

نظر شما