شناسهٔ خبر: 3324 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محمدرضا برزگر:

تشکیلاتی برای مشارکت مردمی در بخش راه روستایی وزارت راه ایجاد می‌شود / تامین قیر رایگان برای خیرین راه‌ساز

برزگر- خیرین مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری با بیان این‌که تشکیلاتی برای مشارکت مردمی در بخش راه روستایی وزارت راه و شهرسازی ایجاد خواهد شد، گفت: برای ساخت هر متر مربع راه‌ روستایی متری ۷۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

محمدرضا برزگر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره چگونگی شکل‌گیری انجمن خیرین راه و ترابری توضیح داد: خیرین پیشتر در بخش‌های ساخت بیمارستان، مدرسه و غیره فعالیت داشتند البته این فعالیت‌ها در حوزه راه نیز انجام می‌شد که نتیجه آن احداث پل‌ها و جاده‌های بسیار زیادی است. در همین راستا ایده تاسیس انجمن خیرین راه و ترابری شکل گرفت.

مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری درباره اطلاع‌رسانی‌های استانی در راستای جلب مشارکت خیرین استان‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر در استان‌ها رابط داریم اما در آینده مانند انجمن خیرین مدرسه‌ساز، تشکیلاتی در استان‌ها شکل می‌گیرد. در ادامه نیز باید تشکیلاتی برای مشارکت مردمی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود که البته با درخواست مربوط به آن موافقت و مقرر شد  این بخش در راه روستایی شکل گیرد.

وی با بیان این‌که بخش اعظم فعالیت‌های انجمن خیرین راه و ترابری در نقاط محروم و راه روستایی خواهد بود، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌ها کمک‌هایی مانند تامین قیر رایگان ارائه می‌دهد.

برزگر با بیان این‌که دو نوع خیر خاص و عام وجود دارد، افزود: خیر خاص تمامی هزینه‌ها را بر عهده گرفته و پروژه مورد نظرش را انتخاب می‌کند اما خیر عام در فعالیت‌ها کمک می‌کند که ممکن است رقم پرداختی جزئی باشد، به این ترتیب انتخاب پروژه‌ها با انجمن خواهد بود. برای ساخت هر متر مربع راه‌ روستایی  ۷۰ هزار تومان هزینه می‌شود به همین خاطر اگر فردی حتی ۷۰ هزار تومان پرداخت داشته باشد، می‌تواند در ساخت یک متر مربع جاده سهیم باشد.

مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری با بیان این‌که اساسنامه انجمن خیرین راه و ترابری در تیر ماه سال جاری و از طریق وزارت کشور مصوب شد، ادامه داد: حمایت‌های بسیار موثری از سوی وزارت راه و شهرسازی به ویژه جناب آقای آخوندی در راستای تسهیل فعالیت‌های انجمن انجام شده است./

نظر شما