شناسهٔ خبر: 33243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

فعالیت ۱۱۵ شرکت حمل و نقل مسافری در استان آذربایجان شرقی/ استفاده هرچه بیشتر از توان بخش خصوصی با طرح شبکه سیر/ فعالیت ۵۴ راهدارخانه برای ادامه عملیات راهداری زمستانی

داریوش باقرجوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۱۵ شرکت حمل و نقل مسافری در استان خبر داد و اجرای طرح شبکه سیر را گامی در راه توانمندتر شدن ظرفیت‌های حمل و نقل و تنوع فعالیت سرمایه‌گذاران این بخش در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

داریوش باقرجوان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: با اجرای طرح شبکه سیر که در راستای ساماندهی سامانه حمل و نقل مسافری است شرکت‌های توانمند می‌توانند نماینده شرکت‌های فعال بزرگ باشند و در استان فعالیت خود را گسترش دهند. به عبارت دیگر ظرفیت بخش خصوصی در ارائه خدمات ما به مسافران استان افزایش می‌یابد که این امر در تامین امنیت جاده‌ها نیز موثر است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی افزود: آماده اجرای قانونمند این طرح در استان هستیم و امیدواریم تا اردیبهشت شرکت‌های مسافری توانمند و فعال ما عضو شبکه سیر شوند.

باقرجوان افزود: اکنون ۱۱۵ شرکت حمل و نقل مسافر دراستان فعال هستند و سال گذشته ۲۲۰ میلیون تردد درمحورهای آذربایجان شرقی انجام شده و تردد بسیاری از استان‌های همجوار از جمله اردبیل،  کردستان و آذربایجان غربی ازمحورهای آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از جابجایی مسافران در جاده‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری انجام می‌شود، گفت: ۶۰ درصد از جابجایی ها در محورهای برون شهری مربوط به خودروهای سواری شخصی است که عمده تصادفات را هم این خودروها موجب میشوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۱۶ میلیون تن بار از مبدا این استان جابه‌جا شده است، افزود: ناوگان باری استان ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۳۰ میلیون تن را نیز دارد و در این زمینه مشکل زیرساختی نداریم.

باقرجوان همچنین با بیان اینکه در آذربایجان شرقی در مجموع ۱۴ هزار و ۴۷ کیلومتر راه برف‌گیر داریم، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در ۵۴ نقطه راهدارخانه فعال شده و آماده خدمت‌رسانی است.

نظر شما