شناسهٔ خبر: 3325 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عبدالله نوروزی:

سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی خیرین راه و ترابری/ فعالیت‌های خیرین بدون تحمیل هزینه بر دولت انجام می‌شود

نوروزی- خیرین رئیس کمیته فرهنگی و جذب مشارکت‌ها با بیان این‌که با اطمینان می‌توان گفت که تا چند سال آینده ظرفیت بسیار بالایی در کشور در حوزه فعالیت‌های خیرخواهانه راه و ترابری ایجاد خواهد شد، گفت: این فعالیت‌ها بدون تحمیل هزینه به دولت و با رغبت مردم انجام خواهد شد. تاکنون نیز خیرین بیش از ۷۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری داشتند.

عبدالله نوروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره فعالیت‌ها و اهداف انجمن خیرین راه و ترابری توضیح داد: این انجمن در راستای ایمن‌سازی، کاهش ضایعات حمل و نقل، رفع مشکلات مردم در حوزه راه و ترابری به ویژه در مناطق محروم و نقاط حادثه‌خیز، ساماندهی راه‌های روستایی، تسریع تردد و ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی قدم برمی‌دارد که بخشی از آن در شمار کارهای سخت افزایی و بخشی دیگر جزو کارهای نرم افزاری است.

رئیس کمیته فرهنگی و جذب مشارکت‌ها ادامه داد: برخی از افرادی که عزیزانشان را در سوانح رانندگی از دست دادند، انگیزه فعالیت در حوزه افزایش ایمنی و راهسازی در راستای افزایش ایمنی مناطق حادثه‌خیز را دارند.

وی افزود: با این وجود که تاکنون اطلاع‌رسانی زیادی درباره فعالیت‌ها و اقدامات خیرین در این حوزه انجام نشده است اما برخی از خیرین در این حوزه بیش از ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند. 

نوروزی با بیان این‌که تعدادی از خیرین با هدف اقتصادی کردن حمل و نقل استان کرمان کارهای بزرگی مانند ساخت کمربندی را به عهده گرفتند، اظهار کرد: نقاط بالقوه بسیاری در کشور وجود دارد که بالفعل شدن آن، نتایج بسیار چشم‌گیری در برخواهد داشت هر چند انجمن قصد تحمیل هزینه اضافی به دولت را ندارد. ضمن این‌که انجمن خیرین راه و ترابری قصد ندارد دولت کار راهسازی را که بسیار پرهزینه است، رها کند.

رئیس کمیته فرهنگی و جذب مشارکت‌ها افزود: دولت با سیاست‌گذاری‌های لازم می‌تواند منابع موجود را در بخش‌های مختلف در اختیار اجرای پروژه‌ها قرار دهد و در این بین از ظرفیت‌های مردم خیرخواه در پروژه‌های راه و ترابری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: شاید در حال حاضر فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه راه و ترابری به صورت پراکنده انجام شود اما انجمن سعی دارد فعالیت‌های خیرین را ساماندهی کند زیرا اگر این اقدامات سامان یابد و میان نیازها و افرادی که آمادگی خدمت در این حوزه را دارند، ارتباط مدیریتی برقرار شود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و در زمان کوتاهی بسیاری از مسایل را حل کرد.

نوروزی گفت: ما هنوز ابتدای راه هستیم اما با اطمینان می‌توان گفت تا چند سال آینده ظرفیت بسیار بالایی در کشور ایجاد خواهد شد، بدون آن‌که تحمیلی بر هزینه‌های دولت ایجاد شود. این کار با رغبت مردم انجام خواهد شد./

نظر شما