شناسهٔ خبر: 33276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط راهداران ملایری انجام شد:

مهار ریزش ترانشه‌های سنگی در محور ملایر- اراک

راهداری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ملایر در استان همدان از انجام عملیات ایجاد مهار ترانشه‌های سنگی در محور ملایر- اراک خبر داد و گفت: این عملیات به جهت رفع خطر ریزش سنگ و مصالح در این محور اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، جواد نگاهداری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ملایر گفت: ریزش ترانشه‌ها که ممکن است بر اثر رانش کوه، شرایط جوی مانند بارندگی‌ها و تغییرات دمایی رخ دهد از مخاطراتی است که سالانه جان بسیاری از هم‌وطنان عزیز را تهدید می‌کند و رفع آن اقدام سریع و کارشناسی شده را می‌طلبد.

وی افزود: براثر بارندگی‌های چند روز گذشته در شهرستان ملایر اکیپ‌های راهداری با قرار دادن علائم هشداردهنده و حضور در محل با چراغ‌های گردون روشن، رانندگان را از خطر احتمالی ریزش ترانشه آگاه کردند.

وی تصریح کرد: راهداران برای کم کردن حجم مصالح پشت ترانشه از توان دو دستگاه کامیون و دو دستگاه بولدوزر و لودر و گریدر در جهت کم کردن خطر احتمالی استفاده کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ملایر اظهار کرد: اکیپ‌های راهداری این شهرستان نیز در بارش‌های زمستانی نیز با اقدامات به موقع و شبانه‌روزی خود از خطرات احتمالی که جان کاربران راه را به خطر می‌اندازد جلوگیری کرده و کارنامهٔ خوبی از خود نشان داده است.

نگاهداری افزود: اکیپ‌های برف‌روبی زمستانی این شهرستان با انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین برای مقابله با عوامل جوی فصل زمستان و ایجاد تسهیل در عبور و مرور محورهای مواصلاتی با آمادگی کامل در راهدارخانه‌ها مستقر هستند.

وی گفت: شهرستان ملایر دارای ۱۰۰۰ کیلومتر انواع راه است که اکیپ‌های راهداری وظیفه نگهداری و برف‌روبی حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و هم‌چنین ۶۴۰ کیلومتر انواع راه‌های فرعی و روستایی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها بیش از ۸۰۰۰ تن نمک و ماسه برای انجام عملیات راهداری در راهدارخانه‌ها ذخیره شده که با توجه به بارش‌های اخیر حدود دو هزار تن از نمک و ماسه ذخیره شده مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ملایر افزود: ۴۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات شامل نمک‌پاش، گریدر و لودر تیغه‌بندی‌شده و برای بازگشایی محورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما