شناسهٔ خبر: 33281 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون شرکت راه‌آهن خبر داد:

ترانزیت روزانه ۱۰۰ واگن پنبه، گوگرد و مازوت از محور سرخس- بندرعباس

قطار باری ابراهیم محمدی معاون بهره‌برداری سیر و حركت راه‌آهن گفت: بیشترین جابجایی كالا در بخش ترانزیت از محور ریلی سرخس –بندرعباس صورت گرفته كه روزانه ۱۰۰ واگن بار ترانزیت شامل پنبه ، گوگرد و مازوت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ معاون بهره برداری سیر و حركت به همراه مدیران كل بازرگانی و بازاریابی و ایمنی و نظارت بر شبكه از راه آهن هرمزگان بازدید كردند.

در این مراسم معاون بهره برداری و سیر و حركت و هیئت همراه در مركز كنترل ترافیك اداره كل راه آهن هرمزگان حضور پیدا كرده و از نزدیك با روسای كنترل سیر و حركت و ناوگان و همچنین درخصوص عملكرد محور هرمزگان صحبت وبا حضور درجلسه گراف در خصوص رفع گلوگاه های محور هرمزگان و راه های افزایش حمل كالا در اداره كل راه آهن هرمزگان و باطبع افزایش حمل ترانزیت راه آهن راهكارهای خود را ارائه كردند.

ابراهیم محمدی معاون بهره برداری سیر و حركت راه آهن در این بازدید به عملكرد راه آهن اشاره كرد و گفت: بیشترین جابجایی كالا در بخش ترانزیت از محور ریلی سرخس –بندرعباس صورت گرفته كه روزانه ۱۰۰ واگن بار ترانزیت شامل پنبه ، گوگرد و مازوت بوده است.

وی اضافه كرد: تراك بندی محور هرمزگان و توسعه خطوط ایستگاه انشعاب ، افزایش بردن ظرفیت حمل بار در این اداره كل را به دنبال دارد.

رشد 19 درصدی تناژ در راه‌آهن هرمزگان

در ادامه محمد پورفخری مدیركل راه آهن هرمزگان با تشریح عملكرد ۹ ماهه راه آهن هرمزگان اظهار داشت: در بندر شهیدرجایی به رشد ۱۹ درصدی در تناژ و ۲۱ درصدی در زمینه واگن دست پیدا كردیم.

وی عنوان كرد: با توسعه خطوط راه آهن در بندر شهیدرجایی ، حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ۲۰درصدی رشد داشته و همچنین عملكرد راه آهن هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد واگن رشد ۲۵ درصد و از نظر تناژ ۲۳ درصد رشد داشته است.

پورفخری بیان كرد: مهمترین كالاهای جابجاشده در این اداره كل، شامل مواد معدنی، مس، مازوت، كانتینر باردار و خالی و رول بوده كه درخصوص حمل مس نسبت به مدت مشابه سال قبل به افزایش ۱۰۰ درصدی رسیده ایم.

نظر شما