مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند گفت: اگر تا دیروز شهر خودرو محور بود، شهر فردا باید بر شبكه ریلی استوار و پایدار شود و این مهم باید یك اصل اساسی در نظام هدایت و كنترل تحولات توسعه شهری كشورمان بشمار آید.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران؛ فرخ زنوزی عضو هیات مدیره و مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند با بیان اینكه سفر آسان و سریع از شاخص های آسایش زندگی در شهرهای بزرگ امروزی است، عنوان كرد: اگر خودروها در چند دهه نخست ورود خود به شهر در حال گسترش نیمه اول قرن بیستم ، عامل اسایش شهروندان بودند، در سال های آغاز قرن بیست و یكم به عامل جدی تخریب و تهدید ان تبدیل شده اند.
وی افزود: حدود چهل سال پیش، مطالعات و طرح های پروژه های توسعه خطوط ریلی در درون و برون شهر آمستردام موجب شد تا بنده به عنوان متخصص و طراح شهری به موضوع شبكه ریلی و توسعه این بخش از حملونقل كه تنها چاره شهرهای بیش از یك میلیونی است بیش از پیش توجه كنم.
مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند اظهار داشت: جمعیت تهران همان هنگام بیش از دو میلیون نفر بود و امروز پس از ۴ دهه ، سهم شبكه مترو در سفرهای تهران نزدیك به ۱۰ در صد است و دیگر كلان شهرها هم هنوز از آن بی بهرهاند.
وی خاطرنشان كرد: نتیجه اینكه خسارت جانی و مالی گیرکردن شهروندان در راهبندانها از حساب خارج است و تعداد روزهای تنفس هوای سالم در کلانشهرها نیز با كاهش روز افزون روبرو است.
زنوزی گفت: بنابراین اگر شهر دیروز خودرو محور بود، شهر فردا باید بر شبكه ریلی استوار و پایدار شود. و این مهم باید یك اصل اساسی در نظام هدایت و كنترل تحولات توسعه شهری كشورمان بشمار آید.
نظر شما