شناسهٔ خبر: 33346 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

از سه‌شنبه شروع می‌شود

جزئیات برگزاری سومین کنفرانس بناهای بلند/ سخنرانی آخوندی و مظاهریان درباره بایدها و نبایدهای احداث بناهای بلند در ایران

جلسه سومین کنفرانس بناهای بلند در ایران با سخنرانی وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان درباره بایدها و نبایدهای بناهای بلند در ایران، فردا ۲۸ دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین کنفرانس بناهای بلند از فردا ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری به دبیری علمی حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و به ریاست سیدمحمدبهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و با سخنرانی ویژه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و همچنین معماران، شهرسازان و فعالان حوزه ساخت و ساز کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، در نخستین روز کنفرانس (فردا ۲۸ دی‌ماه) و در مراسم افتتاحیه سیدمحمد بهشتی رئیس شورای سیاستگذاری و رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، حامد مظاهریان دبیر علمی کنفرانس و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و محسن غفوری‌آشتیانی عضو هیات‌علمی گروه سازه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با عنوان ساز و کار اقتصاد و بیمه برای بناهای بلند ایمن و باکیفیت سخنرانی خواهند کرد.

همچنین دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان سخنران ویژه سومین کنفرانس بناهای بلند در مراسم افتتاحیه حضور دارد و به ایراد سخنرانی در باره بایدها و نبایدهای بناهای بلند می‌پردازد.

در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بناهای بلند که از ۹ صبح آغاز به کار خواهد کرد ارایه آخرین دستاوردهای سومین کنفرانس برنامه سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری با سخنرانی اسفندیار زبردست دبیرکارگروه شهرسازی و عضو هیات علیم دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران، سیامک مقدم رئیس دفتر هبیتات ایران، سارا حبیبی کارشناس شهرسازی دفتر هبیتات ایران و فرهاد روزخوش نایب رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ایرانیان اطلس از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای افتتاحیه کنفرانس بناهای بلند است.

افتتاح نمایشگاه و بازدید از نمایشگاه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای روز نخست سومین کنفرانس بناهای بلند است.

گفتنی است کارگروه‌های تخصصی معماری، اقتصاد و مالی، شهرسازی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تکنولوژی و ساختمان و قوانین و مقررات از جمله کارگروه هایی هستند که استادان حوزه های مختلف آن به ارایه نقطه نظراتی در این باره خواهند پرداخت که در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه برگزار خواهد شد.

در مراسم اختتامیه سومین کنفرانس بناهای بلند، بررسی چالش‌های موجود در صنعت ساختمان و جمع بندی کارگروه‌های تخصصی پیش بینی شده که برگزار خواهد شد.

پیش‌تر، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی استادان، مدیران و صاحبان صنعت ساختمان که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شده بود بر این نکته تاکید کرد که برگزار کنندگان سومین کنفرانس بناهای بلند، تلاش خواهند کرد تا وظایف، مسئولیت‌ها و همچنین نتایجی را که در طول زمان سمینار به دست خواهد آمد در اختیار کمیسیونی که تشکیل خواهد شد بگذارند تا این کمیسیون علاوه بر آنکه به تولید محتوا می پردازد، بتواند ناظری بیرونی بر ساخت بناهای بلند باشد و نتایج را به دوره های بعدی منتقل کند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)/

نظر شما