شناسهٔ خبر: 33352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه اداره راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد:

انجام زیرسازی ۵ کیلومتر از پروژه راه نهاوند به سمت فیروزان در اوایل سال آینده

حبیب نادیان رفیع مدیر ساخت و توسعه اداره راه و شهرسازی استان همدان از زیرسازی پنج کیلومتر از پروژه راه نهاوند به سمت فیروزان در اوایل سال آینده توسط راه و شهرسازی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حبیب نادیان با بیان اینکه در شهرستان نهاوند سه محور پرتردد، پرترافیک و پرحادثه وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از تصادفات از سال‌های پیش تاکنون در سه محور نهاوند- آورزمان، سه‌راهی شعبان و نهاوند به سمت فیروزان در این شهرستان اتفاق افتاده است.

وی در خصوص اقداماتی که در راه‌های نهاوند تاکنون از سوی اداره راه و شهرسازی برای کاهش حوادث جاده‌ای انجام شده است، افزود: در محور نهاوند- بروجرد کمربندی نهاوند از ۹ کیلومتر، هشت کیلومتر این راه چهارخطه شده که یک کیلومتر باقیمانده در سه‌راهی شعبان نیز به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات چهارخطه شدن آن به اتمام می‌رسد.

مدیر ساخت و توسعه اداره راه و شهرسازی استان همدان در خصوص محور نهاوند- آورزمان- ملایر که یکی از پروژه‌های در اولویت راه و شهرسازی نهاوند است، گفت: این محور از نهاوند تا ملایر ۴۲ کیلومتر است که در حال حاضر هشت کیلومتر از این پروژه در دست پیمانکار است که امیدواریم ۴ کیلومتر از این راه را اوایل سال آینده آسفالت کنیم.

وی در خصوص انجام این پروژه در شهرستان نهاوند ادامه داد: به دلیل اهمیت این پروژه به دنبال تأمین اعتبارات با ردیف ملی هستیم که در صورت تأمین آن تا پایان سال جاری هشت کیلومتر از این راه چهارخطه می‌شود.

نادیان با اشاره به اینکه تأمین اعتبارات این طرح تاکنون مقطعی و کم بوده ولی در حال حاضر ۶ میلیارد تومان قرارداد برای این راه با پیمانکار منعقد شده است، بیان کرد: از خروجی نهاوند به سمت آورزمان نیز در این راه ۶۰۰ متری، نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که تاکنون چندین تصادف نیز در آن رخ داده و دارای قوس شدیدی است که در یک‌ماهه آینده این قوس نیز اصلاح می‌شود.

وی به پروژه دیگر راه و شهرسازی در شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: زیرسازی پنج کیلومتر از پروژه راه نهاوند به سمت فیروزان در ابتدای سال آینده آن‌چنان که ابلاغ اعتبار شده انجام می‌شود و قصد داریم حداقل زیرسازی پنج کیلومتر از این مسیر را به روسازی برسانیم.

مدیر ساخت و توسعه اداره راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه اعتبار امسال پروژه نهاوند به فیروزان ۲ میلیارد تومان است، تصریح کرد: هزینه آسفالت این راه نیز پس از انجام کار زیرسازی این مسیر ۲ میلیارد تومان است که توسط اعتبار راهداری این شهرستان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل سه‌راهی شعبان ملایر به سمت بروجرد نیز قرار است ۲ میلیارد تومان هزینه شود، اضافه کرد: آنچه در راه‌های شریانی و اصلی نهاوند برای ما اولویت دارد ابتدا تکمیل پروژه نهاوند - آورزمان - ملایر، تکمیل پروژه نهاوند- بروجرد و آغاز به کار در محور نهاوند- فیروزان است که با انجام این پروژه‌ها حادثه‌خیز بودن محورهای نهاوند به حداقل می‌رسد و از بروز بسیاری از حوادث جاده‌ای در این شهرستان کاسته می‌شود.

نادیان در خصوص اقدامات راه و شهرسازی در راه‌های روستایی شهرستان نهاوند نیز بیان کرد: امسال محور راه روستایی «شادمانه» را به طول ۴.۵ کیلومتر به صورت آسفالت شده تحویل داده‌ایم و در محورهای «پنبه‌در» و «میان‌گران» در نهاوند نیز به صورت نسبی کار اصلاحی انجام شده است...

وی اظهار کرد: در صورت رسیدن اعتبار سال آینده این راه‌های روستایی تکمیل می‌شود که مجموع این دو راه روستایی نیز ۴ کیلومتر است.

نظر شما