شناسهٔ خبر: 33391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان خبرداد:

بازگشت ۲۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال در قالب رفع تصرفات به بیت‌المال

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان از تازه‌ترین اقدام در خصوص رفع تصرف ۱۵ هزار و ۷۹۷ متر مربع از اراضی ملی در شهرهای گراش و اوز خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان ، مهندس محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان از تازه‌ترین اقدام در خصوص رفع تصرف ۱۵ هزار و ۷۹۷ متر مربع از اراضی ملی در شهرهای گراش و اوز خبر داد.

باقری فرد اظهار داشت : برخی زمین‌خواران خود را وارث زمین و املاک دولت می‌دانند، حال آنکه این زمین‌ها برای تحقق اهداف دولت است و هدف دولت تامین رفاه و آسایش ملت است و علی‌رغم اینکه این رفع تصرفات بسیار پر دردسر، وقت گیر و پر مشغله است و نیاز به پیگیری‌های حقوقی دارد تا بتوان بخشی از اراضی تصرف شده را به دولت برگرداند ولیکن به طور جدی در خصوص این اراضی دولتی که از لحاظ اداری در چارچوب کار ما تعریف شده است را با دقت پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را حفظ نماییم.

وی تصریح کرد : در تازه‌ترین اقدام توانسته‌ایم میزان ۱۵ هزار ۷۹۷  متر مربع از اراضی ملی واقع در شهرهای گراش و اوز که بیش از ۵ سال  از تصرف آن‌ها توسط افراد سودجو می‌گذشت را با همکاری محاکم قضایی و صدور حکم خلع ید و قلع و قمع  به مالکیت دولت برگردانیم .

باقری‌فرد با اشاره به اینکه : از این میزان ۷۸۹۷ متر مربع از اراضی ملی مربوط به  شهرستان گراش بوده است، ادامه داد : درپی گشت زنی‌های یگان حفاظت این اداره کل در اراضی ملی شهر اوز مشخص گردید که میزان ۷۹۰۰ متر مربع از اراضی ملی به صورت کشت جو و گندم در تصرف اشخاص بود .

وی خاطرنشان کرد : ۲۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال در قالب این رفع تصرفات به بیت‌المال بازگشته است و افزود : عزم این ادراه کل در رفع تصر ف از اراضی ملی حتی اگر سالیان سال هم اراضی در اختیار  متصرفین باشد جدی بوده و با توجه به اینکه سرمایه‌های ملی مربوط به آحاد مردم و نسل آینده است حفاظت از این نعمت‌های خدادادی را بیش از پیش دنبال می‌کنیم.

نظر شما