شناسهٔ خبر: 33410 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد مطرح کرد:

وزارت راه از دستگاه‌های پیشتاز مبارزه با فساد است/ اقدام قابل تحسین وزارت راه در راه‌اندازی سامانه شهراه

محسن مرد علی دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد با اشاره به اقدامات مفید وزارت راه در صیانت از حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اداری این وزارتخانه را الگو و دستگاهی ممتاز و پیشرو در مبارزه با فساد دانست.

محسن مردعلی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد درحاشیه برپایی چهارمین نشست مشترک مدیران کل دفاتر مدیریت عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات دستگاه‌های اجرایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: هدف از برگزاری چنین جلساتی ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها برای رسیدن به سلامت اداری و تحقق حقوق شهروندی است. در این نشست‌ها دستگاه‌ها به ارائه گزارش و تبادل نظر درباره حوزه‌های مختلف قانون کنوانسیون مبارزه با فساد می‌پردازند و می‌توانند به الگوبرداری از یکدیگر و رقابت سازنده بپردازند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری چنین نشست‌هایی آموزش قانون کنوانسیون مبارزه با فساد است و در چهارمین نشست از این مجموعه به موضوع حقوق شهروندی پرداختیم و سعی کردیم نسبت به آموزش روند اجرای این بند در کنوانسیون اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی ملی ضد فساد از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است که توسط دفتر معاون اول رئیس جمهور پیگیری می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه شهراه اقدام ویژه‌ای را برای رسیدن به پنجره واحد خدمت انجام داده و توانسته خدمات خود را ارتقا و در عین حال تعداد مراجعات مستقیم به این وزارتخانه را کاهش دهد.

مردعلی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه شهراه در راستای اجرای ماده ۱۱، ۱۲ و ۷ و ۸ کنوانسیون مبنی بر افزایش شفافیت بوده و دغدغه نظام جمهوری اسلامی را درباره تحقق حقوق شهروندی در وزارت راه کاهش داده است.

وی توضیح داد: اقدامات وزارت راه و شهرسازی در مقابله با فساد در سال‌های اخیر تقویت شده و این وزارتخانه جزو دستگاه‌های برتر رعایت قانون کنوانسیون مبارزه با فساد و قانون سلامت اداری و حقوق شهروندی است.

مردعلی تاکید کرد: امیدواریم با ادامه اقدامات مفید وزارت راه دغدغه‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم درحوزه سلامت اداری حوزه حمل و نقلی کشور کاهش یابد.

نظر شما