شناسهٔ خبر: 33412 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در مراسم اتمام حفاری مکانیزه خط A مترو قم مطرح شد:

تقدیر رئیس مجلس از زحمات مردم قم برای قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان/ ضرورت رفع مشکلات فرودگاه قم از سوی فرمانداری

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قمی‌ها برای این قطار سریع السیر زحمات زیادی کشیدند و باید سود اولیه را قم ببرد و جایگاه قم باید در وسط این طرح باشد و مردم دسترسی درست و سامان یافته‌ای به این قطار داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی لاریجانی روز سه‌شنبه در آیین اتمام حفاری مکانیزه خط A مترو شهر قم، با اشاره به جایگاه قم در نگاه مقام معظم رهبری گفت: قم واقعا باید در طراز بین المللی تعریف شود و همه بخش‌های حکومت این نگاه را داشته باشند تا بتوان این عقب افتادگی و محرومیتی که استان قم از قبل داشته است را رفع کرد.

وی  با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهند و نظر مقام معظم رهبری در خصوص شهر قم را محقق کنند، افزود: آبادانی شهرها به زیرساخت‌های اصلی بستگی دارد اما در مورد شهر قم نیازمند کمک بخش‌های متنوع هستیم و تعریف شهر قم نباید مثل گذشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به طرح قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: ایستگاه این پروژه باید در جایی باشد که مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و باید مسئولان بنیاد مسکن این امر را با تعریف جدید شهر قم در نظر بگیرند.

لاریجانی با اشاره به اینکه زحمت اصلی این پروژه را قمی‌ها کشیده‌اند، افزود: ایستگاه قم باید در جایی باشد که مردم به راحتی دسترسی داشته باشند که امیدواریم مسئولان وزارت راه و شهرسازی با تعریف جدید به این موضوع نگاه کنند و دسترسی آسان به ایستگاه را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: قمی‌ها برای این قطار سریع السیر زحمات زیادی کشیدند و باید سود اولیه را قم ببرد و جایگاه قم باید در وسط این طرح باشد و مردم دسترسی درست و سامان یافته‌ای به این قطار داشته باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با با اشاره به ضروری بودن پروژه فرودگاه در قم، گفت: درست است که فرودگاه قم با چالش مواجه شده است، اما احداث آن برای قم که با توجه به وجود حرم مطهر و دیگر مراکز علمی و حوزوی جایگاه ملی و بین المللی دارد، از ضرورت ها است.

لاریجانی با بیان اینکه با حل شدن این مسئله هم بخش دیگری از قطبیت قم در امور اقتصادی مورد تأکید قرار خواهد گرفت، افزود: باید تلاش شود که مشکلات فرودگاه هم حل شود و با تلاش استانداری این مسئله هم سامان پیدا کند.

وی به طرح حرم تا جمکران اشاره و بیان کرد: این طرح قبلا مورد نظر مسئولان قم بود و برای ساماندهی آن سفارش کافی به وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه شده است که امیدواریم با همکاری استانداری و شورای اسلامی شهر به نتیجه برسد.

لاریجانی با بیان اینکه این شهر هویت جدیدی پیدا کرده و هم مدیران استانی و هم بخش‌های کشوری باید همراهی لازم را داشته باشند، ادامه داد: شهر قم محرومیتی از قبل دارد و با توجه به افق بلندی که رهبری مشخص کردند باید بقیه بخش‌های کشور را در این زمینه هماهنگ کرد.

رییس مجلس با بیان اینکه یکی از پایه‌گذاران مترو در کشور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود تصریح کرد: خداوند آیت الله هاشمی رفسنجانی را رحمت کند، ایشان در زمان جنگ پیگیری زیادی برای اجرای این پروژه در کشور داشت و برخی مخالف این امر بودند.

به گزارش ایسنا لاریجانی با بیان این که قم نیاز اساسی به مترو دارد، تصریح کرد: شهرهای بزرگ به این گونه زیرساخت‌ها بسیار نیاز دارند و در مورد شهر قم هم هنوز باید بخش‌های دیگر کشور کمک کنند.

نظر شما