شناسهٔ خبر: 33422 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهوری در نهمین نشست خبری مطرح کرد:

پایه‌گذاری دستیابی به درآمد ۴میلیارد دلاری با خريد هواپيماهای جديد/ اتصال ۵ استان کشور با ریل تا پایان ۹۶/ برخی می‌خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند

نشست روحانی با تاکید بر اینکه صنعت هوایی از پایه‌های گردشگری است، گفت:‌ در سال بيش از ۴ میلیارد دلار پول به شرکت‌های هواپیمایی کشورهای همسایه می‌دهیم و چه اشکال دارد این پول را شرکت‌های داخلی به دست آورند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نهمین نشست خبری رئیس‌جمهور با رسانه های داخلی و خارجی که به مناسبت سالگرد اجرای برجام عصر امروز در سالن شهید بهشتی ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به خدمات شایان توجه آیت‌الله هاشمی نسبت به انقلاب، نظام و کشور اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صبر، متانت، بیان آرام در مسائل مهم سیاسی، روش اعتدالی، عقلانیت، خرد، حوصله  و سعه صدرشان و همچنین سکوتشان در هر جا که برای نظام لازم دیدند به ما نشان دادند که بهترین روش برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.

رئیس‌جمهور ضمن تشکر از مردم قدرشناس، فهیم و زمان شناس ایران برای حضور در مراسم وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود:‌ مردم با حضور و اشک و آه و حرکت پرشورشان در مراسم تشییع، بدرقه و ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که قدرشناس بزرگان و خادمان تاثیرگذار برای کشور و استقرار نظام و همچنین توسعه آبادانی کشور هستند.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته در حوزه گردشگری اظهار کرد: خرید هواپیما در حوزه گردشگری بسیار تاثیرگذار خواهد بود و برای همه مردم از جمله رانندگان تاکسی، هتل داران، مغازه دار‌ها و همه کسانی که به نحوی با حوزه گردشگری ارتباط دارند نتیجه بخش خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه صنعت هوایی از پایه های گردشگری است، گفت:‌ در سال بالای ۴ میلیارد دلار پول به شرکت های هواپیمایی کشورهای همسایه می دهیم و چه اشکال دارد این پول را شرکت‌های داخلی به دست آورند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه چه اشکال دارد مردم ما یک هواپیما سالم و تمیز سوار شوند گفت: انگار برخی می‌خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند خب کهنه اش را هم داریم، آن‌ها سوار شوند.

به گزارش ایسنا رئیس‌جمهور همچنین به اتصال ریل به پنج استان کشور تا پایان امسال و سال آینده گفت: به نظرم اقدامات خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده و باید تلاش هایمان را بیشتر کنیم تا به اهداف مدنظر مردم و رهبری دست یابیم.

روحانی با بیان اینکه باید بتوانیم از فضای پسابرجام به خوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: ان‌شاءالله ملت ما از این فضا استفاده می‌کند و البته سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم از زمان توافق برجام در کشور انجام شده که باید ادامه یابد. از جمله اینکه در ساخت لوکوموتیو، خودرو و نظایر آن با شرکت‌های خارجی مشارکت می‌کنیم و خرید هواپیما را نیز انجام داده‌ایم و در نهایت بنادر ما هم توسعه خوبی در سال‌های اخیر پیدا کرده است که تا پایان دولت بخش‌های جدیدی از بنادر نیز افتتاح خواهند شد.

نظر شما