شناسهٔ خبر: 33563 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تاکید بر بررسی هفتگی مسائل ایمنی در ستاد و نواحی راه‌آهن کشور

سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: ستاد و نواحی راه‌آهن باید مسائله ارتقای ایمنی در حوزه مدیریت خود را به‌صورت هفتگی بررسی كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در جلسه ستاد ارتقای ایمنی كه با حضور مدیران ستاد و اعضای كمسیون عالی سوانح برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی موضوع ایمنی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند اما در كنار تمام این توجه و دقت‌ها، گاهی اوقات شاهد بروز سوانح در بخش‌های حمل‌ونقلی هستیم.

وی ضمن تأکید به موضوع ایمنی و ارتقای آن در همه حوزه‌های ریلی، ادامه داد: وجود بخش یا سیستمی كه بخواهد مسئله ایمنی را تحلیل كند و یا سیستمی كه ایمنی را پیاده‌سازی كند، ضروری است اما با توجه به همه اقدامات انجام‌شده طی سال‌های گذشته، نیازمند اهتمام و توجه بیشتری هستیم.

وی تأکید كرد: اولین اهتمام و فكر همه، بایستی رعایت مقررات و ضوابط و قوانین ایمنی باشد.

محمدزاده عنوان كرد: علاوه بر همكارانی كه متولی ایمنی هستند تک‌تک معاونین و همه اركان شركت باید به مسئله ایمنی توجه داشته و فرهنگ ایمنی نقطه اول ذهن ما باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: در حوزه بررسی، قانون‌گذاری و هماهنگی بین ستاد و مناطق همگی توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: برای تمامی سوانح بایستی تمام ابعاد مربوط به سانحه در یك فضای بی‌طرفانه و منصفانه موردبررسی قرار گیرد تا بتوانیم ریشه‌یابی دقیقی از آن‌ها كنیم.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان كرد: بایستی تلاش كنیم نگاه جامعه به راه‌آهن را با اطمینان بیشتر جلب و بیش‌ازپیش ایمنی را سرلوحه تفكر و اقدامات در برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم.

وی بابیان اینكه هیچ بخشی از راه‌آهن را نمی‌توان جدا از ایمنی فرض كرد تأکید كرد: تمام ستاد و نواحی باید ارتقای ایمنی در حوزه مدیریت خود را به‌صورت هفتگی بررسی كنند و پیاده‌سازی و پیگیری مسائل مربوط به ارتقا ایمنی سرفصل فعالیت‌های ادارات باشد.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه باقری مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی و دیگر مدیران راه‌آهن درباره اقدامات راه‌آهن در راستای ایمنی و هفته مربوط به آن سخنانی را ایراد كردند.

نظر شما