شناسهٔ خبر: 33650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر مجمع نمایندگان گلستان:

احداث بندر تجاری توریستی گمیشان دروازه‌ای برای توسعه استان است

جلسه دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از انجام مطالعات اولیه احداث بندر تجاری توریستی گمیشان و به نمایندگی از تمام نمایندگان استان اعلام آمادگی کرد که این بندر را فقط برای توسعه غرب استان نبینند بلکه به صورت دروازه‌ای برای توسعه کل استان دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، رامین نورقلی پور در نشست با مدیران حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی استان در محل سالن اجتماعات راه و شهرسازی ادامه داد: قطعاً موانع زیادی در این حوزه وجود دارد اما امیدواریم که بتوانیم با رایزنی‌ها و هماهنگی، پیگیری‌ها را با شدت بیشتر ادامه داده تا برای نخستین بندر تجاری و توریستی در استان قدم خوبی برداریم.

وی از اینکه تاکنون استان گلستان با این وسعت و سابقه و با داشتن مرزهای نسبتاً طولانی در ساحل دریای خزر نتوانسته از مزایای هیچ‌گونه بندر تجاری و توریستی بهره‌مند شود، اظهار ناراحتی کرد و گفت: در صورتی که منطقه آزاد اینچه برون هم مصوبه خود را از مجلس بگیرد کار بزرگ دیگر و پشتیبان خوبی برای رونق سرمایه‌گذاری و توسعه همه جانبه استان خواهد بود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی را یکی از مهمترین فاکتورهای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بیان کرد و افزود: توانمندی‌های استان و کشور در بخش راهسازی زیاد است به طوری که مردم و مسئولان کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان بر این توانمندی‌ها گواهی می‌دهند.

نورقلی پور اضافه کرد: این در حالی است که ما نتوانستیم از این دیدگاه مثبت به نفع صدور خدمات مهندسی بخصوص در بخش راهسازی استفاده کنیم و با ایجاد ارزش افزوده آن را دوباره به کشور برگردانیم.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش خانواده وزارت راه و شهرسازی به جهت حضور در بحران‌های سپری شده، افزود: اگرچه در استان‌های برخوردارتر کاملاً مشخص است که به لحاظ توسعه راه بهتر از ما عمل کرده‌اند و سرمایه‌گذاران به دلیل جذابیت‌های موجود در آن استان‌ها رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در آن مناطق دارند اما نمایندگان استان قائل به توسعه استان هستند.

نورقلی پور اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه کمتر به راه پرداخته شده اما با حضور یکی از نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق مجلس، امیدواریم که بتوانیم برای بودجه سال ۹۶ در حوزه تخصصی راه پررنگ و اثرگذار، وارد تا از مزایای آن بهره‌مند شویم.

نظر شما