شناسهٔ خبر: 33687 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در چابهار انجام شد؛

امضای ۷ تفاهم‌نامه جذب سرمایه‌گذاری خارجی با بیش از ۳ میلیارد دلار در چابهار/ رونمایی از نخستین شناور اقیانوس‌پیمای کشور

نشست هفت تفاهم نامه جذب سرمایه گذاری خارجی در حاشیه همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران با بیش از سه میلیارد دلار با حضور معاون اول رئیس جمهوری در چابهار امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفت تفاهم‌نامه  جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد چابهار در حاشیه نخستین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در قالب پروژه‌های مختلف با سرمایه گذاران خارجی از کشورهای هند، عمان، چین و کره جنوبی به ارزش تقریبی بیش از سه میلیارد دلار به امضای طرفین رسید.

همچنین با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از نخستین شناور اقیانوس پیمای کشور در نمایشگاه معرفی فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در سواحل‌مکران رونمایی شد.

همایش ۲ روزه بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و راه و شهرسازی، فرمانده نیروی دریایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در چابهار از امروز، دوشنبه، آغاز بکار کرد و تا پنجم بهمن ادامه دارد.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در همسایگی کشور پاکستان و ساحل دریای عمان واقع شده و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در بخش اقتصادی دارد که در صورت شکوفایی آنها می‌تواند حوزه جنوب‌شرق کشور را متحول کند.

شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است./

نظر شما