شناسهٔ خبر: 33689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیریت راه‌های همدان رتبه برتر در بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای

مرکز مدیریت راهها رتبه برتر عملکرد مراکز مدیریت راه‌های کشور در بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای در سه‌ماهه سوم امسال نیز به استان همدان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ضمن اعلام موضوع فوق گفت: بررسی و سنجش عملکرد مراکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل هر سه ماه یک‌بار بین ۳۱ استان کشور انجام می‌شود.

محمد رودباری بیان کرد: طی بررسی‌های انجام شده در زمینه عملکرد ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سطح کشور، مرکز مدیریت استان همدان در سه‌ماهه فصل پاییز با کسب امتیاز نهایی ۷۸/۲ موفق به کسب رتبه اول شده است.

وی افزود: سنجش عملکرد صورت گرفته در زمینه مدیریت و نظارت بر سامانه‌های تردد شماری، دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات سرعت، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، تلفن ۱۴۱، ثبت سوانح و وقایع و نیز تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر طی پاییز امسال مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رودباری تصریح کرد: استان همدان از هشت آیتم مورد ارزیابی، در شش آیتم تردد شمار، دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات سرعت، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی و تلفن ۱۴۱ جزو پنج استان دارای بیشترین امتیاز در میان ۳۱ استان کشور بوده است.

وی با اشاره به اهداف فعالیت این مرکز گفت: ایجاد مرکز مدیریت راه‌ها در واقع ایجاد بستری مناسب جهت دسترسی آسان مردم به اطلاعات و اخبار راه‌های استان و ایجاد هماهنگی و همکاری متقابل بین دستگاه‌های مرتبط با حمل‌ونقل در جهت تبادل اطلاعات و آمار ترددهای جاده‌ای و چگونگی آن است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران با برقراری شیفت‌های منظم و دائم در مرکز مدیریت راه‌های استان انجام می‌شود.

رودباری تصریح کرد: همکاران این مجموعه با کارگیری تمام توان پاسخگوی مسئولین در جهت شناسایی و معرفی خودروهایی که باعث ایجاد ناامنی در محورهای مواصلاتی می‌شوند به پلیس‌راه بوده و این کنترل و نظارت در راستای افزایش ایمنی صورت می‌گیرد.

رودباری کسب رتبه برتر استان همدان را ناشی از تلاش بی وفقه و خستگی‌ناپذیر همکاران این مجموعه دانست و گفت: این موفقیت نشان از وضعیت بسیار مناسب به لحاظ آنلاین بودن، ارسال درست و دقیق اطلاعات و داده‌ها و عدم خاموشی و قطعی سامانه بوده است.

نظر شما