شناسهٔ خبر: 33710 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی:

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت فرودگاه جدید بوشهر/انتقال‌فرودگاه فعلی هزینه آور است

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در شرایط کنونی انتقال فرودگاه بوشهر ۲۰ تا ۳۰ هزارمیلیارد ریال هزینه دارد و بدون تامین مالی مناسب، اجرای آن کاری دشوار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله مه آبادی روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر افزود: انتقال فرودگاه بوشهر به بیرون از شهر با توجه به اعتبار زیادی که نیاز دارد باید در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث چنین پروژه های نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم بیان کرد: قرارگیری فرودگاه بوشهر در داخل شهر و آن هم در داخل پایگاه هوایی ششم شکاری به عنوان یکی از افتخارآفرین ترین پایگاههای هوایی کشور دردوران هشت سال دفاع علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند، مانع اجرای پروژه های توسعه این ۲ نهاد است.

مه آبادی ادامه داد: کمبود مکان در فرودگاه کنونی بوشهر به نوعی باعث شده تا توسعه ظرفیت های این فرودگاه با محدودیت هایی همراه شود.

وی بیان کرد: با این وجود هر تصمیمی که در سطح استان بوشهر لحاظ شود، تابع آن هستیم و در حد توان از آن حمایت می کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در ارتباط با عملکرد ۹ ماه امسال فرودگاه های استان بوشهر گفت: در این مدت نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه های استان بوشهر ۱۲ درصد رشد نشان می دهد و اضافه پذیرش مسافر رشد ۴۱ درصدی داشته است.

مه آبادی با اشاره به احداث فرودگاه جدید چابهار اظهار داشت: تعیین تکلیف زمین این پروژه مراحل نهایی خود را طی می کند و در یکی دو ماه آینده برای جذب سرمایه گذار اعلام فراخوان می کنیم.

نظر شما