شناسهٔ خبر: 33723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

احداث دو پروژه آزادراه کمربندی غربی قم و آزادراه قم - سلفچگان

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: احداث، نگهداری، بهره‌برداری دو پروژه آزادراه کنارگذر غربی قم و آزادراه قم و سلفچگان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری گفت: دو پروژه کنارگذر غربی قم و قم ـ سلفچگان از حدود تقاطع کیلومتر ۲۰ آزادراه قم- تهران از سمت شمال غرب منشعب و از روی بزرگراه قم ـ سلفچگان عبور کرده و به کیلومتر ۱۵ آزادراه قم ـ کاشان به طول ۷۵ کیلومتر ختم می‌شود، همچنین پروژه تبدیل بزرگراه قم ـ سلفچگان به آزادراه، از تقاطع شاه جمال تا محدوده تقاطع آزادراه ساوه ـ سلفچگان به طول حدود ۳۵ کیلومتر عملیاتی خواهد شد.

صبوری افزود: در حال حاضر طرح مذکور در مرحله مطالعات توجیه نهایی و تفصیلی، مهندسی و کنترل کیفی و خدمات جنبی مطالعات بر اساس استانداردها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و الزامات فنی است.

وی در ارتباط با مشخصات فنی آزادراه اظهار کرد: در مجموع طول آزادراه حدود ۱۱۰ کیلومتر و شامل سه خط رفت و برگشت (دوباند عبوری) و سایر ابنیه فنی مانند پل‌های بزرگ و تأسیسات جانبی و... خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: ایجاد تأسیسات جانبی شامل مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی بین‌راهی از قبیل پمپ‌بنزین، تعمیرگاه، رستوران، متل، عوارضی، پارکینگ‌های رفاهی و ... در حاشیه آن و مطابق با قوانین و مقررات مربوطه، به موازات ساخت و احداث آزادراه ایجاد می‌شود.

وی با اعلام این که قبل از اجرای هر بخش ابتدا نسبت به تملک اراضی و آزادسازی مسیر اقدام خواهد شد، گفت: طرح احداث آزادراه در چند مرحله و بازه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

صبوری توضیح داد: طبق پیش‌بینی‌های اولیه ۱۷/۵ سال شمسی مشتمل بر ۳۰ ماه دوره مطالعه، ساخت، احداث و ۱۵ سال دوره بهره‌برداری از این آزاده راه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار امیدواری کرد: با ساخت این آزادراه شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی، میزان سوانح رانندگی، آلودگی هوا و ... در اطراف شهر قم بخصوص کمربندی امام علی (علیه‌السلام) و افزایش حلقه ارتباطی استان قم با سایر استان‌ها خواهیم بود.

نظر شما