شناسهٔ خبر: 33760 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه مطرح کرد:

شورای عالی TOD با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل می‌شود/ برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰ مرکز TOD استاندارد در کشور/ مشکلات ترابری با این بودجه‌ها تا ۵ سال دیگر حل نمی‌شود

مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای عالی TOD با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد مراکز TOD استاندارد در ۱۰ نقطه کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی زاده اظهار داشت: حمل و نقل ریلی که مسئولیت جابجایی مسافران از حومه به شهر را دارد نه تنها عالی بلکه باید ایده‌آل باشد تا بتواند رغبت مسافر را همواره برای استفاده حفظ کند. 

وی افزود: به دلیل اینکه مسافر استفاده کننده از حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی برای سفرهای کاری روزانه از قطار استفاده می‌کند باید سیک سیستم بدون تاخیر و منظم در فرآیند سرویس دهی وجود داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه «حجم فعالیت شرکت قطارهای حومه‌ای ده‌ها برابر شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا است» تاکید کرد: لذا یک مدیر بسیار قوی و نیرومند برای مدیریت آن شرکت باید انتخاب شود.

به گفته تقی زاده، بدون شک در مسابقه بین حمل‌ونقل عمومی و خودرو شخصی در سیستم درون و برون شهری خودرو برنده است؛ اما باید اقدام شجاعانه ای شود که طی ۱۰ سال آینده سیاست‌های خودرو محور را مسکوت و بودجه آن به توسعه حمل‌ونقل عمومی اختصاص یابد.

توصیه تقی‌زاده به قالیباف

وی در ادامه همایش با اشاره به توصیه‌ای که در زمان مسئولیت خود در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به محمدباقر قالیباف شهردار تهران کرده بود، گفت: در آن زمان به ایشان گفتم حتی اگر خیری حاضر به ساخت و اهدا بزرگراهی به صورت خیریه برای شهرداری را داشت از وی قبول نکنید و اگر توانستید فقط وی را مجاب به انجام کار خیر و حتی سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی کنید.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با این بودجه و میزان تخصیص‌ها تا ۵ سال آینده نیز مشکلات حمل‌ونقل عمومی رفع نخواهد شد. بنابر این از امروز تا سال آینده بندهای مختلف بیانیه مراحل تصویب را طی خواهد کرد و شورای عالی TOD نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل خواهد شد تا در ۱۰ نقطه کشور TOD استاندارد ایجاد شود.

نظر شما