شناسهٔ خبر: 33767 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی‌۸۵ درصدی بندرشهید بهشتی/ خرید تجهیزات بندری به رقم ۲۸۰۰ میلیارد تومان رسید/ میزبانی مهم‌ترین کنفرانس‌ خاورمیانه بعد از ۱۴ سال در ایران

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مبارک خواندن میزبانی یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های خاورمیانه پس از ۱۴ سال، از خرید ۲۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات بندری خبرداد و گفت: بندر شهید بهشتی چابهار هم‌اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌کنیم تا سه ماه آینده این بندر افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۴ سال به ایران اجازه داده شد که میزبانی یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های خاورمیانه را بر عهده بگیرد که این اتفاق مبارکی برای کشورمان است.

وی استقبال سرمایه گذاران از مشارکت در طرح های توسعه‌ای بنادر ایران را در یک سال اخیر بسیار بالا اعلام کرد و گفت: پس از دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح های توسعه‌ای بنادر کشور مانند فاز ۲ و ۳بندر شهید رجایی و بندر چابهار با تراکم سرمایه‌گذار مواجه هستیم، مشکل کنونی ما پیدا کردن سرمایه‌گذار نیست بلکه مشکل پیدا کردن بهترین سرمایه گذار است که بتواند اهداف و سیاست‌های ایران در بنادر را اجرایی‌ کند.

سعیدنژاد خبر داد: قراردادی به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار برای واردات ۱۲ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای از یک سازنده معتبر اروپایی برای بندر شهید رجایی امضا کرده ایم، علاوه بر این‌که قراردادهای دیگری نیز برای تامین تجهیزات سایر بنادر کشور منعقد شده است.

وی با بیان این‌که دوشنبه هفته جاری اولین محموله تجهیزات شامل ۹ جرثقیل بزرگ ساحلی خریداری شده از اروپایی وارد بندر چابهار شد، اظهار کرد:‌ تجهیزات دیگر از جمله یدک‌کش‌ها، ‌لایروب‌ها و راهنمابر از طریق سازندگان داخلی و خارجی در حال ورود به بندر مذکور برای خدمات دهی در بخش دریاست.

وی تصریح کرد: حجم قرارداد‌ها شامل قراردادهایی که انجام شده و در حال اجراست ۷۰۰ میلیون دلار معادل حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:‌بخشی از این تجهیزات وارد کشور شده، بخشی در راه ایران و بخش دیگری نیز در دست ساخت است.

سعیدنژاد با بیان اینکه خریدهای انجام شده در پسابرجام تقریبا معادل کل خرید‌های ۳۰ سال اخیر است، گفت: ال‌سی تمام این خریدها باز شده است و از نظر مسائل تجاری و بازرگانی هیچ مشکلی نداریم و تضمین های کافی اخذ شده و برای خرید تجهیزات هیچ ابهامی نداریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای فناوری، بهبود بازار حمل و نقل و افزایش میزان سرمایه‌گذاری را جزو تعهدات سرمایه‌گذاران در بنادر کشور اعلام کرد و افزود:‌ بندر شهید بهشتی چابهار هم‌اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌کنیم تا سه ماه آینده این بندر افتتاح شود.

نظر شما