شناسهٔ خبر: 33770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دادستان تهران:

تعطیلی پاساژ در مواردی که می‌تواند خسارات جانی به بار آورد، ضروری است

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفت: اقدام‌نکردن به تعطیلی ساختمان پلاسکو می‌تواند خسارات جانی به بار آورد، تعطیلی ضروری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دادستان تهران در نشست شورای معاونان دادستانی تهران، با تسلیت گفتن شهادت تعدادی از آتش‌نشان‌ها در حادثه پلاسکو، به استقرار سه نفر از معاونان دادسرا در محل پس از وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: همواره تأکید شد که حضور دادستان در حوادث باید ملموس باشد. دادستان‌ها و سرپرستان نواحی دادسرا باید در صحنه حضور یابند، کمک کنند و از بحران‌ها نترسند.

دادستان تهران نقش قوه قضائیه و دادستانی در حمایت قضائی از دستگاه‌های اجرائی به منظور انجام وظایف را اثرگذار دانست و گفت: تعطیلی پاساژی که سه‌ هزار نفر در آن شاغل بوده و ٦٠٠ مغازه در آن استقرار داشته، بی‌تردید با اعتراض‌هایی مواجه خواهد شد و از جمله یکی از مغازه‌داران ساختمان پلاسکو مدعی بود که ٤٠٠ کارگر برای او کار می‌کنند؛ اما در مواردی که راه دیگری جز تعطیلی وجود ندارد و اقدام‌نکردن می‌تواند خسارات جانی به بار آورد، تعطیلی ضروری است؛ مگر آنکه بتوان با اقدام‌های دیگری ایمن‌سازی کرد.

جعفری‌دولت‌آبادی از تلاش برخی افراد برای ‌دادن رنگ‌وبوی سیاسی به حوادث و از جمله حادثه ساختمان پلاسکو انتقاد کرد و افزود: انضباط اجتماعی یعنی اینکه مردم، صداوسیما، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عمومی در مهار حوادث کمک کنند و به‌گونه‌ای عمل نشود که اصل حادثه فراموش و مسائل جانبی بزرگ‌نمایی شود.

دادستان تهران همچنین تعداد احضارشدگان در پرونده املاک شهرداری را بالغ بر ١٢٩ نفر اعلام کرد که مؤید سرعت‌گرفتن تحقیقات است و ابراز امیدواری کرد تا دو هفته آینده تمام افراد احضار شوند و تحقیق اولیه به عمل آید تا زمینه ورود به اصل ماجرا فراهم شود.

نظر شما