شناسهٔ خبر: 33793 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

انتقاد اعضای شورای شهر از دعوت‌های گزینشی صداوسیما برای نقد حادثه پلاسکو؛

استفاده ابزاری رسانه‌ملی از حذف شده‌های شورای شهر در فاجعه پلاسکو/ تلاش صداوسیما برای بی‌اثر کردن نقش رسانه‌ها در انتشار حقایق پلاسکو

طرح ۷ روز از فاجعه پلاسکو گذشت، با این حال آنچه در این یک هفته از تلویزیون کشور پخش شد، حضور تعداد انگشت شماری از اعضای شورای شهر تهران از یک جناح به‌عنوان کارشناس در برنامه‌های مختلف سیما بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزنامه ایران نوشت: «طلایی»، «قناعتی»، «چمران» و «پیرهادی» چهار عضوی بودند که در این چند روز به کرات در برنامه‌های خبری و کارشناسی صدا و سیما حضور یافتند و اتفاقاً توضیحاتشان بیشتر بر مبنای دفاع از عملکرد مدیریت شهری و بی‌اثر کردن نقش رسانه‌های مکتوب و مجازی در پوشش خبری حادثه پلاسکو بود.

خطی و مشی ای که موجب شد آمارهای اعلامی از سوی این سازمان، بارها و بارها تأیید و تکذیب شود! این جانبداری یک‌سویه البته از چشم اعضای اصلاح‌طلب شورا نیز پنهان نماند و آنها را وادار کرد در نامه‌ای به «علی عسگری»، رئیس سازمان صدا و سیما از این رویه انتقاد کنند. آنها در این نامه به اصل قانونی بی‌طرفی شورای شهر اشاره کرده و خواستار حضور همه اعضای شورا از دو جناح در برنامه‌های مختلف تلویزیونی شدند.

علاوه بر این برخی از اعضا در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران درباره دعوت صدا و سیما برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی ویژه حادثه «پلاسکو» تأکید کردند که هیچ دعوتی از آنها انجام نگرفته است. معصومه آباد که پیش ازاین اعلام کرده بود حدود ۳ هزار ساختمان در تهران وضعیت مشابه «پلاسکو» را دارند، به‌روزنامه ایران می‌گوید: از بنده هیچ دعوتی نشده است.

ولی‌الله شجاع پوریان، هم با بیان اینکه ۱۰ سال است که در فهرست سیاه صدا وسیما قرار دارم، می‌افزاید: بارها از جلوی ساختمان صدا و سیما رد شده‌ام، اما هیچگاه داخل نرفته‌ام و دراین زمینه هم از من دعوتی نشده بود! هادی ساعی هم اعلام کرد که صدا و سیما فرمایشی است و تنها از افراد محدودی دعوت می‌کند و تاکنون از او برای شرکت در برنامه‌ها دعوت نشده است. سروری هم اگرچه جزو جناح موافق و اصولگرا محسوب می‌شود، اما می‌گوید که از او هیچ دعوتی صورت نگرفته است.

مجتبی شاکری، هم صنف او عینا گفته‌های او را تکرار می‌کند. اقبال شاکری با این حال می‌گوید که یک‌بار در برنامه شبکه ۳ «حالا خورشید» دعوت شده، اما تمایل دارد که در برنامه‌های کارشناسی و تخصصی شرکت کند.

حکیمی‌پور دیگر عضو شورا هم تأکید می‌کند که «از او دعوت نشده، اما صدا سیما متعلق به همه مردم است و نباید نماینده بخشی از مردم تهران را حذف کرد.» سالاری هم می‌گوید که تاکنون دو بار از او مصاحبه گرفته‌اند، اما به مرحله پخش نرسیده است!

علیرضا دبیر، عباس جدیدی و رحمت‌الله حافظی نیز از دیگر اعضای شورای شهر تهران هستند که تأکید می‌کنند در این چند روز تماسی برای شرکت در برنامه‌های کارشناسی صدا و سیما نداشته‌اند و به عبارتی فرصتی به آنها داده نشده است.

نظر شما