شناسهٔ خبر: 33871 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن‌نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد:

انسداد محور چالوس- کرج از یک فاجعه جلوگیری کرد/ دلایل ترافیک سنگین محور هراز در روز گذشته/ تمهیدات راهداری زمستانی در محورهای برفی/ تاکید بر رعایت مسائل ایمنی و مقررات رانندگی در جاده‌ها

جاده برف معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه «علت ترافیک سنگین شب گذشته حدفاصل آب اسک تا پلور، انسداد محور کندوان، افزایش تردد در منطقه پیست آبعلی و بارش شدید برف بوده است» تصریح کرد: اگر دستور بستن محور کندوان حدفاصل چالوس-کرج صادر نمی‌شد احتمال وقوع یک فاجعه نیز وجود داشت.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دلایل ترافیک در محور هراز طی شب گذشته اظهار داشت: علت ترافیک سنگین حدفاصل آب اسک تا پلور در محور هراز به دلیل انسداد محور کندوان و جاده کرج-چالوس به‌منظور تغییر مسیر خودروها و از طرفی استقبال قابل‌توجه مردم از پیست اسکی آبعلی بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: به دلیل سقوط بهمن طی چند نوبت، روز پنج‌شنبه ۷ بهمن از محور کندوان و جاده کرج-چالوس بازدید شد که پس از مشاهده وضعیت جوی و سرعت بارش برف در سطح جاده، دستور بستن این جاده صادر شد زیرا احتمال وقوع یک فاجعه وجود داشت.

وی افزود: اگرچه خروجی محور هراز به دلیل حجم ترافیک با مشکل روبرو شده بود اما با تلاش و همت راهداران و پلیس راهور در ساعت ۵ صبح امروز ۹ بهمن، تردد در محور هراز عادی شد و به صورت روان به جریان افتاد.

 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی بیان داشت: احتمال امتداد بارش برف تا روز چهارشنبه ۱۳ بهمن وجود دارد؛ اما علی‌رغم آمادگی کامل نیروهای راهداری در سراسر کشور باهدف حفظ ایمنی خودروهای عبوری در جاده‌ها، مقاطعی که دچار کولاک می‌شوند را حتی برای مدت کم نیز مسدود خواهیم کرد.

حسن نیا بابیان اینکه فردا ۱۰ بهمن شاید یکی از سردترین روزهای محورهای شمالی کشور هستیم گفت: از ۱۲ شب تا ۷ صبح یکی از سردترین روزهای سرد محورهای فیروزکوه، هراز و کندوان خواهد بود و به همین دلیل اکیپ‌های راهداری در سراسر این محورها در حالت آماده‌باش هستند تا مشکلی برای تردد مردم ایجاد نشود.

این مقام مسئول در پایان از انسداد محور سقز-مریوان به علت کولاک خبر داد و گفت: علی‌رغم بارش برف در سایر محورها، تردد برقرار است.

نظر شما